SHOPPA SAMTIDIGT SOM DU STÖDJER GATUBARNEN!




Nu kan jag äntligen och med stolthet presentera mitt projekt i sammarbete med www.gatubarn.nu! Detta är alltså ett projekt i syfte att samla in pengar till gaturbarnen i Latinamerika. 24 åriga Patrik Appelqvist som driver sidan www.gatubarn.nu kommer personligen att resa som volontär till Latinamerika år 2011. Tills dess kämpar han för att samla ihop 100.000:- till just gatubarnen, som kommer att användas till deras fördel under hans tid på plats. För att läsa mer om Patriks projekt klicka HÄR, passa även på att RÖSTA för att projektet för Gatubarnen ska vinna 100.000kr!

För att bidra och stödja gatubarnen i Latinamerika kan du också:
Genom att köpa en t-shirt eller ett linne med motivet "Helping Hand" som är speciellt handritad för gatubarnen, stödjer du och bidrar med 100kr (t-shirt) eller 50kr (linne & barn t-shirt) till Gatubarnen i Latinamerika! Du shoppar dessa produkter på WWW.KANDEESHOP.SE. T-shirt finns som dam och herr, linnen finns och även t-shirt för barn.

KOM IGEN NU, TILLSAMMANS KAN VI FÖRÄNDRA TILL EN BÄTTRE VÄRLD!


"Ca 40 miljoner barn lever på gatorna i Latinamerika och det är också den världsdel som har flest gatubarn. Många barn lever dygnet runt på gatan, andra blir utskickade av föräldrar för att jobba, sälja droger eller sex.
Gatan är en farlig plats för ett barn att växa upp på. Bara den bristfälliga hygienen bidrar till att många lider av svåra sjukdomar eftersom de flesta helt saknar läkarvård. Få människor har respekt för gatubarnen och deras liv. De anses inte vara värt särskillt mycket. Våldtäkter sker dagligen av både andra gatubarn, poliser och turister som köper sex. försörjer sig genom att sälja saker, tvätta bilar eller tiggeri men när de blir äldre lönar det sig sällan och de väljer istället att börja stjäla eller sälja droger åt langare. Barnens dagar är kantade av prostitution, kriminalitet och drogmissbruk.
Ofta finns inga andra alternativ, i deras värld handlar det bara om överlevnad..."

Till sist:
Jag är fruktansvärt glad och stolt över detta projekt och jag hoppas innerligt att vi alla är villiga att hjälpa de som verkligen behöver det! Detta är inte det första och sista projektet för välgörenhet jag kommer att jobba med. Jag vill iallafall känna mig delaktig i den skillnad som blir om vi hjälps åt för att förbättra!

LOVE / KAN DEE
petitemami

vilken underbar människa du är<3

Anonym

Hej!

Jag hittade en av dina bilder i en tjejs header. Vet inte om du vet om det eller har godkänt det. Och vet inte hur du ser på att folk använder dina bilder. :P Men jag skriver hennes blogg-adress i e-postfältet så kan du ju göra som du vill. ;P

Lina

Så fint, jag hoppas verkligen han lyckas. På våran skola samlar vi faktiskt in pengar till en organisation i Nicaragua som hjälper gatubarn, haha!

Grodan

Bra!

jennifer

Jättebra initiativ! :)

Kristina L

Åh vill så gärna ha en men har inga pengar för tillfället :)

kramar

Linnéa Isabelle Photo

Ska köpa! Men har inte pengar just nu :)



Du borde trycka det där på tygpåsar också!

Veronic Pain

du är grym ^^ trycket, tanken och att du genomfört detta ^^

juliasbullar.blogg.se

ååh vilken bra ide! en sån vill jag köpa! får dock vänta tills efter lön!



du är grymt duktig, och ska va SJUKT stolt över dig själv!

Neha

Riktigt snyggt och stolt ska du vara:D

Lovisa

Vackert tryck på tröjorna!

Jonna

blir så sjukt inspirerad av dig!

Anna Adbo makeup artist

Oj! du är helt galet duktig tjejen. Keep up the good woork!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress