THE PAST AND THE FUTURE

The past is the past and the future is what you make of it. Teckningen är äntligen klar nu! Och tänk att jag kom på texten helt själv! Jag som är så himla dålig på texter. Jag tycker dessutom att texten blev otroligt passande till hur jag personligen tolkar teckningen.

Jag har haft en väldigt tuff "uppväxt" och som tonåring hade jag det otroligt svårt och levde ett hemskt och destruktivt liv. Jag går inte in på detaljer. Det är en väldigt mörk historia, men det är mitt förflutna. Och det förflutna kan man inte göra nånting åt. Det förflutna är förflutet och det som finns kvar är framtiden. Och det är den vi alltid kan påverka.

Blommorna i den här teckningen representerar framtiden. Det är blommorna som ger hela bilden liv tycker jag. Framtiden ska vara ljus, underbar och vacker. Det förflutna, som i mitt fall var väldigt mörk, kan man ana bakom blommorna, flickans tårar är svart och tung som gyttja men de är i bakgrunden och det är fortfarande blommorna som dominerar.

Tecknad med HB, 6B, svart fineliner penna och svart Pro Marker. Pappret är okänt eftersom jag tecknar i ett block, pappret är dock väldigt tunt. Blommorna är urklippta från tidningar.

Jag hoppas ni kommer gilla den :)
Anonym

Älskar denna! Det finaste du gjort enligt mig. Hade inte tackat nej till denna som tavla på min vägg. Underbart<3

Johanna - www.johannajagendal.se

Helt otroligt snygg! Budskapet är väldigt vackert dessutom. Vilken otroligt fin kontrast det blev med de färgglada blommorna mot blyertsen. Du är så fantastiskt duktig! :)



KRAM!

Johanna

Anonym

Jag ÄLSKAR den!

Ett av dina bästa verk tycker jag.

Jag gillar idén att du klippt ut blommor och satt dit istället för att ha ritat dem, verkligen hur fin som helst.

malin

riktigt snyggt!!

agnes parbratt

ÅÅÅÅÅH ÄLSKAR DEN!!!!

HELT KLART MIN FAVORIT!

kommer den som tryck på tröjorna och dylikt!? känner mig hur manad som helst att lägga pengar på ett linne med det här trycket!! MUUMS FÖR SJÄLEN, haha :D

Petra

Shit vilken snygg! Och budskapet är fantastiskt.

Lovis

Helt underbar! :))

Mickey Vin

I love this. One of your best pieces. I can't believe that you cut that out of a mag. I was sitting here trying to figure out how u did it. awesome work.

http://mickeyim.blogspot.com/search/label/art

Miranda

Jätte vacker!

Elin

Så fruktansvärt jävla vackert!

R

Urklippta från tidningar...egentligen är det ju också att bryta mot copyrightlagen, någon fotograf har tillbringat mycket tid med att fota blommorna perfekt. Även om du inte använder hela ursprungsbilden är ju någon annans verk du använder dig av...

juliaericson

ska ske, tråkigt nog..

men respekterar det du säger. :)



tack desamma.

Anonym

Love it!

Helt fantastisk! Jag vill att den ska pryda min vägg! Hoppas på en repro!! :)

Jess

Så otroligt snyggt!! Så pass att det krävdes två utropstecken, hehe. Bra jobbat!

TIDSTJUVEN

Den här var verkligen helt fantastisk! :'D Det syns att du lagt ner en bit av dig själv i den, och det är det som gör den så speciell.

Jag håller med ovanstående kommentarer om att den är en av dina bästa.

- - M a j a s B i l d e r - -

Gillar? JAG ÄLSKAR DET!! Något som du funderar på att trycka på ett linne? Det skulle vara suveränt i alla fall!!

jennifer

gud vilken snygg!!! :D <3

patricia

jättefin teckning! jättebra budskap oxå!

love it!

Tina

Älskar den och tycker också den är bland det finaste du gjort. :)

Mary

Som nästan alla andra säger här, helt klart en av dina bästa. Skitsnygg och asläcker!

annika

FUCKING ÄLSKAR DEN! <3

Cat

Jag fullkomligt älskar den här! Min favorit någonsin av allt du gjort. Framför allt eftersom den är sjukt snygg, men budskapet gick också in. Du vet hur det ibland kan kännas som om en låt är skriven just för dig? Så känns det med den här bilden, som om den är ritad just för mig. Jag har också haft en himla tung uppväxt, jag har självskadebeteende bakom mig och ja... Min bakgrund känns väldigt mörk helt enkelt. Nutiden och framtiden känns dock ljus och att du valde blommor för att symbolisera det på bilden gör det bara ännu bättre eftersom jag är utbildad florist och fortfarande hoppas på att jag ska lyckas få ett jobb som det. Den här bilden ÄR jag helt enkelt :) Du är helt fantastisk!

Karin Linse

Ruskigt fin, stark innebörd. Väntar på det absoluta resultatet. Kram!

Elin

den blev otroligt vacker! :)

Vicky

Helt underbar bild! Den träffar verkligen rätt i hjärtat.

Anonym

Jag fullkomligt älskar den.

Så jävla jag.

ellinor - Lär dig teckna

Älskar buskapet i bilden. Jag gillar verkligen att nästan alla dina bilder har ett budskap! Jättesnyggt verkligen :)

Elin (ennelin.blogg.se)

Den vart ju jättesnygg!! Fast det var ju inte oväntat ;)

Kram!

Sara

Wow!! Det måste vara min favorit av alla du har gjort.

Den är så kreativ och fantastisk. Du är så duktig:)

Anonym

Sv: Jag förstod att teckningen var klar och så, men jag tänkte om den blir tryckt på ett linne eller så? :) då köper jag ett direkt! Kram!

Sandra

Den blev väldigt vacker! :)

kolakatten

wow, jättefin:)

evelina

Super fin bild :) Som alla andra av dina bilder.

eriksson

riktigt fin, kreativt!

älskar texten oxå!

Johanna

Älskar den här! Av allt du gjort så är nog den här min absoluta favorit =) Skulle vilja ha den som tavla, på en tygkasse och på linne alla gånger =)

Sofia

Absolut älskar den här! Gud vad jag skulle älska att ha den här på min vägg, eller på MIG också! Det bästa du har gjort enligt mig! :D

Linnéa

Verkligen ûbervacker!!! Du har skapat något otroligt fint! Inspiration med all den härliga blandningen!

Emma

Hade du inte en en bild med kaninmask som du ville ha en text till? Är lite nyfiken på vad det blev för text ;)

Katrin

ååååååååh va grymt de blev :D

anne

Sååå himla fin!

Sandra

Fantastisk! Du M-Å-S-T-E trycka den på dina unerbara kläder !!

Majs

Mycket mycket snygg, men jag stör mig lite på att halsen är så lång. Det ser lite onaturligt ut i mina ögon.

CULLIGAN

HURFINSOMHELTS!!!! shit vad inspererad jag blev nu

Moki

En av dina bästa hitills. Jag älskar kontrasten mellan två olika ting och kan känna igen mig om det du berättar. Du ska vara riktigt nöjd.

Laura

Detta är nog en av mina favoriter av alla du gjort:) Jag tyckte det var otroligt kreativt att ta med blommorna och de ger verkligen teckningen liv! Kommer den upp på Kandeeshop? :D

Ida

LOVE IT! lätt att jag vill ha den där som tavla

IDAWA

Så himla cool!

Karin

Shit vilken snygg! Du är så duktig!

sara

OOOOMMMMGGGG!! JAG ÄÄÄMSKAR DEN!! HELT KLART MIN FAVORIT ASSÅ! NÄR KOMMER DEN UT PÅ

KAN DEE SHOP!!??? :D<3



puss o kram<3

emma

det absolut vackraste du har gjort hittils, tycker jag :D vill vara som dig när jag blir stor!

Anonym

Vilken fin bild/tavla =)=)

Bojan

Åh vad snygg den blev! och texten är klockren!!

Adisa

Sv: Ok tack för tipset! Jag älskar bilden =) Och den representerar väldigt bra det du skrivit och jag hoppas du får en ljus och underbar framtid, precis som du vill ha den. Man har ju så många möjligeter här i livet bara man vill ;)

jennifer

hej kandee! jättefin bild, gillar VERKLIGEN budskapet! skulle man kunna köpa denna bild som tavla? den var jätte fin! xoxo jennifer

Johannes

Vill du tjäna lite extra pengar? Kolla isf in: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=649

Amanda

Du är typ INSANE, en riktig konstnär.. Wow, tack för en superblogg!

Kram Amanda

Anonym

Skulle älska den här på tavla, skulle köpa den utan att tveka!

Nila

Gud så vackra bilder du ritar :)

Lisa

Sjuukt fint , älskar bloggen ! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress