Berättelsen om hur jag och Marco träffades

Hela historien är lite lustig för jag hade lagt av med tecknandet under några år. Jag fann det inte intressant just då av någon konstig anledning. Jag hade endast tecknat kändisporträtt sen i 7:an. Höll på med det fram till 1:an i gymnasiet. Sen dog det intresset ut, jag tyckte inte det var roligt att teckna av kändisar längre. Jag tyckte det kändes uttjatat och alla tecknade kändisar. Jag hade mycket problem med mig själv under den perioden då jag la av med tecknandet. Jag mådde inte bra med mig själv. Tecknandet låg långt borta.


Sen flyttade jag och familjen till Portugal och öppnade en nagelsalong tillsammans med min syrra Jennie som redan bor i Portugal sen 6 år tillbaka. (Jag är utbildad nagelteknolog). Arbetet som nagelteknolog var roligt och intressant till en början. Men jag slutade finna något intressant i det tillslut. Jag tog, för första gången på några år fram mitt ritblock och började teckna direkt från huvudet. Allt bara kom tillbaka, inspirationen, lusten och ideérna om en helt ny stil. Första teckningen direkt från huvudet blev denna:


Nu till det lustiga, min mobil var trasig. Pappa hittade en mobil på Mc Donalds. Tog den, och gav mig den. Jag stoppade in mitt kort i den, men alla nummer som fanns på mobilen var kvar. Plus mina nummer. Jag kunde inte sova den kvällen. Så jag började driva med folk genom att skriva snuskiga sms till några av de okända telefonnummer som fanns kvar i mobilen. Jag hittade även en kontakt vars namn löd "Marco Graffiti". Han skrev jag ett riktigt snuskigt sms till haha, alldeles för nasty för att skriva här. Jag fick inte svar av nån av de jag skrev till, förutom Marco. Han svarade "Who is it?", och vi började sms:a varandra flitigt. Han berättade att han var graffitikonstnär, att han surfade och gjorde graffiti-kepsar. Och när han sa det sista kom jag på att jag visste vem han var! Jag hade aldrig sett honom, men jag visste vem han var. Han brukade sitta på Matts bar om kvällarna och sälja graffiti-kepsar. Jag minns det eftersom jag var i Portugal med mitt ex efter gymnasiet, och han köpte 3 stycken graffiti-kepsar av Marco. Då visste jag även att min syrra Jennie och hennes pojkvän Miguel redan kände Marco. Dom var redan bra kompisar med Marco. Då förstog jag också att det var Marco som målat Jennies och Miguels son Lourencos rum!


Jag lät Marco få veta att jag visste vem han var. Han blev intresserad när han fick höra att jag också tecknade. Han sa att han hade jobb till mig. Att jag kunde hjälpa honom måla. Vi bestämmer att vi ska träffas. Han säger att han är på Cupula Bar och målar. Jag visste inte vart det låg. Men jag tar bilen och letar runt lite i området. Nervös. Sen hittar jag det! Och det lustiga var att Cupula Bar låg några hus bakom min och min familjs! NÄRA med andra ord. Jag kör sakta förbi baren och ser någon stå och måla vid dörröppningen. Jag kör vidare.. vågade inte stanna. Tänk om det inte var han? Jag såg att han såg mig köra förbi. Efter en stund får jag ett sms där det står "Did you just pass by the bar?".. Jag svarade att det var nog jag det. Han skriver att jag ska komma tillbaka. Jag tar modet vid mig och gör som han säger. Stannar direkt utanför entren, sitter kvar, och låter moton brumma på. Det är mörkt ute, tyst och lugnt. Det är bara han och jag där. Han kommer fram och jag vevar ner rutan. Här är det svårt för oss båda att komma ihåg vad som egentligen sas. Vi hälsa mer på varandra och han bad om ursäkt för att han inte kunde ta med mig in där. Jag minns att han var smutsig och hade massa sprayfärg på sig. Jag minns att han var rätt blyg. Jag åkte vidare, hem till min syster. Väl där får jag ett sms av honom "I can't believe it was YOU, you look like an angel, not a nasty girl sending nasty message, haha". Vad jag svarar minns jag inte.


Kvällen efter åker jag dit igen. Till Cupula Bar. Jag parkerar bilen och han kommer ut. Han säger åt mig att hoppa in i hans bil. Jag gör som han säger och han visar mig sin portfolio. Jag var väldigt imponerad. Han var GRYM! Sedan säger jag att jag har med mig mina teckningar. Jag hoppar ur bilen, går till min bil och hämtar dem. Går tillbaka och visar honom. Allt han får fram var ett stort WOW. Han älskade den här som jag hade började på några dagar innan jag träffade Marco:


När Marco träffade mig hade han vart singel i ett år. Innan det var han tillsammans med en tjej i sex år, det var ett stormigt förhållande. Och hans berättelse påminner så mycket om mitt egna stormiga förhållande som också varade i sex år. Lite lustigt, vi båda var tillsammans med våra ex i 6 år under exakt samma år! När jag och Marco träffades hade vi båda varit singlar i ett år.

Marco berättade för mig att efter sitt stormiga förhållande ville han bara träffa den rätta. Han ville inte hålla på och strula runt och träffa tjejer hit och dit. Han koncentrerade sig enbart på sitt jobb och sitt målande och väntade helt enkelt på att den rätta kvinnan i hans liv skulle dyka upp. Var det jag?

Och jag ville inte ha ett förhållande alls. Jag ville vara singel och ha karlar så långt ifrån mig som det bara gick. Men det funkade tydligen inte. Jag följer med honom in i baren. Vi var ensamma där eftersom baren höll på att renoveras. Det var natt, mörkt och tyst i området. Han visar mig sin målning han höll på med på en av väggarna. Han visade mig även runt i baren. Det var den mest finaste bar jag sett, efter Casa Do Cerro såklart :)


Vi går upp en våning och han visar mig terassen med en utsikt över hela Albufeira. Han tar mig upp till kupolen där hela golvet var täckt med gigantiska kuddar som omringades av stora luftiga fönster. Det var stjärnklart. Hela skiten var så jävla romantisk. Han tvingar mig berätta hur han fick mitt nummer. Jag berättar. Vi skrattar så vi får knip. Vi upptäcker att vi har många saker gemensamt, gillar samma musik och samma artister. Vi skrattar mycket den kvällen. Men vi pratar mycket också. Jag får veta att hans mamma dog när Marco var 10 år i en brand i deras nuvarande hus. Hon brann inne. Jag ville bara gråta.


Han får veta om mina svåra deppressioner jag haft under 10 års tid. Jag säger att jag är en svår människa. Jag är svår att förstå mig på, och jag är svår att ha att göra med. Men han förstår. För första gången så känns det som att nån förstår mig när jag berättar om hur jag har mått.

Vad som hände sen bland de gigantiska kuddarna är hemligt ;)


Från den dagen var jag och Marco oskiljaktiga. Vi sågs varje dag och inledde snabbt ett starkt förhållande. Han fick träffa min familj, och dom gick så bra ihop. Vi gjorde saker tillammans hela tiden, både ensamma och med min familj. Tillslut bodde jag hos Marco. Jag och Marco började måla ihop. Marco var en sådan inspirationskälla. Just nu flödade inspirationen och jag satt tillochmed och tecknade på salongen..


Och här är vi idag, i Sverige, i våran etta. Förlovade.

Hela dena historia känns så genomtänkt. Det är lustigt att så många sammanträffanden kan inträffa. Det är precis som att det var meningen att vi skulle träffas. Och det finns inga ord för hur mycket jag verkligen älskar den här karln.


Åsa

Vilket sött par och duktiga på deisgn med. Kram Åsa

Nikolina

Hej sötnos! vill säga tusen tack! fick hem linnet i dag och det passade perfekt! :) ♥

Åsa

Gud vilken fin kärlekssaga... Skönt att höra att kärlek finns där ute och att just ni två funnit varann. Kram igen

Jonte

Vilken historia att berätta för barnbarnen sen!!

Gulligt :D

Kram"

Linn

Gud vad gulligt!

Nikolina

självklart kan jag det! kommer säkert ha på mig det någon dag snart när det är fint väder då tar jag kort och lägger ut :) kram, ha det toppen sötnos! ♥♥

Therése

Det var en himla fin historia. Sagolik.^^

Anonym

Aww :D såå sött ^^

Frida

vilken fin berättelse! låter som i en film! :) Var det två år ni hade varit tilsammans?

Pandi

åh! jag smälter! HUR GULLIGT SOM HELST!

Sofie

Vilken härlig historia ni har, ni är så fina tillsammans:)

linn

Ååååååååååååhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag dööör vad fint! Så gulligt, romantiskt och underbart! Som en saga, ödet alltså ^^!

Sara

Aw vilken gullig historia:):)

Helena

Ni är så himla mysiga!

Mirnesa

Gud så härlig historia! jag vill typ bara böla haha

josefine

gud, vilken härlig historia! :)

Sara

Va gulliga ni är! <3

Snacka om slumpen!

Paula

Helt underbart låter det, jag blev nervös när jag läste att ni skulle träffas och kände pirr när ni var i rummet med alla kuddar, lät hel mysigt!:)

Hoppas ni får ett fortsatt fint liv tillsammans!

Miranda

Vilken underbar berättelse! Eller det var ju ingen berättelse, det var ju irl, men du fattar nog vad jag menar. ^^

Therese

Vilken fin historia :) Som taget ur en film eller bok.

sofie

Åhh va fint!! Är precis som i en saga! =)

Renée

ååh.. fan va underbart! Jag blir lite tårögd ^^

CandyboX Collector

Fy faaaaan - det är precis som en saga och som om det var ÖDET !!!



Det här kanske låter klyshigt, men det känns som depressionen och "mobbningen" från förr e överlevd och nu kan allt bara bli så sjukt mycket bättre. Ska bli spännande och följa din och Marcos konst !!



MÄNNISKA - Du är jävligt inspirerande ! ;D

nadine

herregud vilken fin historia! nu börjar jag gråta...

jennifer

Satan vad sött! :D

Ottilia

guuud vad avensjuk jag blir på dig!<3 för det första har du en sjukt fin kille för det anndra så ritar du jätte fint och för det tredje så skriver du som att du är en författare!<3333 (du e sjukt fin också)!!<333

Mia

wow fint :)

Aida

Helt fantastiskt!

Önskar er lycka till i framtiden

God jul och gott nytt år!

daga

woow. lät som något ur en bok, vilken historia! :D

Jessica

Jag kan läsa den här texten/verklighetssagan om och om igen utan att tröttna... Det är så fint med äkta kärlek. Åh vad ni passar bra ihop. Så otroligt fina.

ruby

åååh jag får nästan tårar! guuud va sött :D

Alexandra

Åh, så himla fint! Jag gråter nästan!

Sara

Herregud, vilken fin berättelse! Så himla gulligt!

lina

men varför är ni förlovade om ni aldrig vill gifta er?

Ajdina

Sjukt vad fin historia (: Hej tårar typ!

Annster

Underbar berättelse. Jag blir så rörd och glad för eran skull :)

Angie

Wow :-) Det är ju som taget ur en film, en film som jag absolut skulle tycka va grymt bra :-D

Jag tror att det är bestämt att det ska vara ni två.

Kram på er

Angie

Helt jävla underbart! Som en dröm, önskar er all lycka i världen <3

Julia

Byggde ni en koja med kuddarna? :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress