FINALISTERNA I TECKNINGSTÄVLINGEN! RÖSTA!

1. Johanna Jagendal www.johannajagendal.se
Jag har valt att kalla den här teckningen för "Blues". Namnet valde jag dels eftersom att jag tycker att han ser lite nedstämd ut, men samtidigt för att han är mitt uppe i en rörelse. Någon slags dansrörelse till musik. Jag tycker det känns som den här teckningen är frusen i ett ögonblick. Ett ögonblick eller ett sammanhang där den här killen rör på sig sakta i takt med musiken, och tafatt rör lite vid väggen utan att riktigt stödja sig på den. Fast det är bara vad jag tycker, sedan får var och en såklart göra sin egen tolkning ;)


2. Victoria Boysen boysenillustration.blogg.se
Bilden föreställer Natalie Karlsson som bloggar på Kanal 5. Hörlurar är något av det bästa jag vet när det kommer till en bra musikupplevelse och Natalie har ett par fräsiga på sig. Var tvungen att föreviga detta. Musik och glädje hör ihop, därav Fun 'N' music.

3. Rebecka Jonsson unknown666.blogg.se
För mig beskriver teckningen en killes sorg över sin bortgångna hustru...
som varje gång han hör "deras" låt kan se henne framför sig och känna hennes närvaro.



4. Carina Kero karatangentbord.blogg.se
Mitt bidrag till teckningstävlingen med musik som tema är ett porträtt i akryl
på Bob Dylan, den är målad till en god vän till mig. Jag skrev även ett citat
som jag har fastnat av Dylan på tavlan. Det jag gillar allra bäst med tavlan
är Dylans kaxiga frisyr och solglasögon.


5. Malin Johansson mjomalinjohansson.blogg.se
Michael Jackson, han var stor och är stor och betyder otroligt mycket för musikbranchen och världen överhuvudtaget!


6. Anna Veronica Strandberg veronicastavlor.blogspot.com
Wired Lady G. Det ska vara kul att rita och denna artist är både färgstark och rolig att rita. Hon sjunger musik som många människor älskar.


7. Jessie Samuelsson rockzie.blogg.se
Temat är ju "Musik", och alla känner vi till Elvis Presley, The King. (om inte alla, så nästan alla i alla fall. Kan dock inte tro att någon missat vem Elvis är. men i alla fall.) Han var 1900-talets mest framträdande underhållare inom musiken, så vem passar bättre till temat än Elvis?


8. Linnea Dalstrand linneadahlstrand.devote.se
Jag utgick från låten Kent - Utan dina andetag. Målningen heter detsamma som en mening i låten "Inuti är du fjäderlätt och vit". Om du kollar låttexten ( http://www.lyricsdownload.com/kent-utan-dina-andetag-lyrics.html ) så lyder första meningen "jag vet att du sover" så därför blundar personen på bilden. Jag tog ett kort för målning, på mig själv, så det är ju egentligen  ett självporträtt men det är liksom inget som betyder något för själva målningen utan jag tar mig själv för att jag själv finns tillgänglig. Som du kan se på målningen så är det lite ljusare ner mot vänstra hörnet och det är tanken att det ska se ut lite som om personen på målningen vilar huvudet lite mot axeln och har ansiktet vänt mot betraktaren. Så betraktaren är den som är vaken i låten och beundrar personen som hon/han tittar på.


9. Maria Rönngren mariaronngren.blogspot.com
Kurt Cobain, Heavier than heaven. Varför jag valde att tävla med denna bild är för att Kurt Cobain har visat världen nästan alla sidor av musik. Han har visat vad framgång med musik kan bidra till, han har berört så många med sin musik och han var även en kvinnotjusare. Heavier than heaven, ett av hans kanske mest kända citat, även boktiteln på hans självbiografi, är för mig ett starkt ord. Music is heavier than heaven.


10. Emina Jakobsson eminacreations.blogg.se
Musik kan vara så mycket. Eller så lite som att just bara lyssna på den. Jag hoppas att jag fått fram känslan i bilden. Att musik kan föra bort ens tankar. Smala ihop ens tankar. Sätta ord på saker. Jag vet inte hur jag ska kunna ge en bättre tolkning på det hela, jag är så dålig på ord- därför gillar jag musik och bild!



DAGS ATT RÖSTA PÅ DITT FAVORITBIDRAG! (Röstnings-pollen funkade inte så vi för köra såhär istället)
Rösta på ETT bidrag av de 10 ovan. Skriv numret på det bidrag du vill rösta på i en kommentar till detta inlägg. EN röst per person/ip gäller! Du kan rösta fram till på torsdag 4/2 klockan 18.00. Den 5/2 presenteras vinnaren!
Erika

5. Malin Johansson mjomalinjohansson.blogg.se :)

JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG



Röstar på nummer TIO = 10.



Heja heja :)

Ingrid

Oj vad svårt, alla är ju så sjukt duktiga! Om nån av tecknarna läser den här kommentaren så vill jag bara säga att det var jättesvårt att rösta för alla teckningarna är så fina! Men jag väljer att lägga min röst på Maria Rönngren's Kurt Cobain. :)

andrea

10. Emina Jakobsson eminacreations.blogg.se

Johanna - www.johannajagendal.se

Jag röstar på nr 9. Maria Rönngren! :)

Sofia

nr 1 röstar jag på :)

felicia

Emina nummer 10 :)

Emelie Lydig

NUMMER 9 röstar jag på :)

Anonym

Röstar på nr. 10

alexandra

Alla är jättebra, men jag säger 10. :D

EllaBelle

Jag röstar på nr: 10 Emina Jakobsson

Anna

Jääääklar vad duktiga konstnärer!!! WOW verkligen!! Jag röstar på nummer 9!! :)

Sara

3an!!!!

Linn

Jag röstar på nr 3!

rea

nr 1 :)

maria

5 an, grymt ritad

Lina

röstar på Bidrag nr 3: Rebecka Jonsson

Johan

2. Victoria Boysen

fia

nummer 4

Emma

Jag måste nog välja nummer nio :)

EvaLi

Oo, svårt, men det får bli nummer NIO - 9.

Lycka till allihopa! :)

Datorflickan

Jag röstar på nr. 10! :)

emina

Vad kul att jag kom med:) får man rösta på sig själv så gör jag det haha:) 10!

Kristina L

jag röstar på nummer 1 & 10 :)

kramar

MIRNESA

Nr 4! Fyfan vilka grymma bidrag. Helt imponerad.

Linda

Min röst går till nr.10 !

Nora

nr 10. Synd att inte min kom med :( Men alla var så sjukt duktiga så jag förstår ju!

sofia

jag röstar på nr.5! :D

Lotta

Oj så många otroligt fina men efter övervägande så går min röst till nr 9!

sandy

10 :)

Sajan

6. Anna Veronica Strandberg veronicastavlor.blogspot.com

Rebecka

Grymt fina bidrag alla! Själv är jag helt upprymd över att jag lyckats ta mig in bland finalisterna, haha. Men jag måste ändå lägga min röst på nummer nio - Kurt Cobain av Maria Rönngren. Sjukt snyggt gjort! :)

Anna

jag röstar på nr 9

Anonym

nummer 5 :D

N O V I T E L L

Nr. 5! :D

modeblogg

Jag röstar på nummmer 1 :)!

linnéa

1:an! :D levande på nått sätt :)

Stephanie

Jag röstar på nr 10. Emina Jakobsson :)

Karin

10!!!!!!!!!!!

Jeanette

Nr. 9 :) Maria Rönngren!

Joanna

KURT COBAIN! KURT COBAIN!

Jag röstar på nr 9^^

Stina

Sjukt svårt att välja men jag väljer nr 4. Carina Kero :D

Emmy

Jag röstar på nummer 10!

hanna

Lätt nummer 9!!

ida

nian :) maria rönngren :D

Therese - http://tttessie.blogg.se

Svårt val för alla är ju fantastiska skapare ;} underbara och fina bilder. Talang verkligen!



Min röst lägger ja på ;



Nr 10. Emina Jakobsson eminacreations.blogg.se



/ kramar ♥

Anna

3. Rebecka Jonsson unknown666.blogg.se

Jessika

10. Emina Jakobsson eminacreations.blogg.se <3

Linda

Gud alla var jättefina! Både trean och fyran gillade jag jättemycket men den coolaste var 8:an. Den tog helt andan ur mig :o



Så jag röstar på nr 8 :)

Emilia

Jag rösta helt klart på Maria Rönngren nummer 9!

emily

jätefina du tagit ut, men jag röstar på nummer 8!

Emma

jag röstar på 9

nathalie

10. Emina Jakobsson!

a n n a

10!

Renée

nummer 9!

evelina

9 ;p

yrla

nummer 10 röstar jag på!

Nina

Rösta på N 10 Emina

Anni

Tian.

Erica



5. Malin Johansson mjomalinjohansson.blogg.se

:D

Art By Tina

9 - Maria Rönngren.



Har sett detta verk förut och var helt förbluffad första gången jag dåg det. Grym.

Linnea E

Nummer 5.Malin Johansson

Malin

Ååå va roligt att man kom med bland dom 10 finalisterna =)

Jag röstar INTE på mig själv utan jag röstar på nr 10 ( emina creations ) riktigt fin bild!! LYCKA TILL ALLIHOPA =)

Anonym

nummer 4 röstar jag på

martina

jag röstar på numero nio!



alla var grymma: det var tur att jag inte hann bidra med något för då hade jag skrattat åt mig själv när jag såg dessa mästerverk!)

Lollz

Jag röstar på nummer 10! :)

Joos

1. Johanna Jagendal www.johannajagendal.se

Anonym

9 !!

Anonym

9. Maria Rönngren!

tove

9. Maria Rönngren



KURT COBAIN, jag smälter!

J.

Nummer 8 :)

fia

10. Emina Jakobsson !

victoria

9 maria :D

Therese Turesson

9, utan någon som helst tvekan! Grymt!

Emma

Jag röstar på nr 9,kurt Cobain

STINA

EMINAN!!!



Eh, jag menar nog nr 10.

Veronica

10!

lisaevelina

Nr 5, Malin Johansson mjomalinjohansson.blogg.se

Therese

10 !

Nicole

röstar på 10

Hilda

2 :)

m

10!!

Cindy

Jag röstar på 1:an, av Johanna Jagendal

Nicke

Vote for nr 9!!!!

Emilia

Jag röstar på nummer 4, den Carina Kero ritat :)

Hanna

Det var väldigt svårt, shit vad duktiga alla är! Men jag lägger min röst på nr. 9, Kurt Cobain =)

Bella

Nr 10.

Sessan

Röstar på nr 5.

Rebecca

Röstar på nr 9. Maria Rönngren, lätt!!!! :)

Emmelist

jag röstar på femman! :D

Jag röstar på

9. Maria Rönngren, UTAN TVEKAN.

erica

nummer 9!

Madde

Jag röstar på nummer 6 av Anna Veronica Strandberg

eve

Jag röstar på nr 3

rebecca

Nr 9. Maria Rönngren :)

Linda

Jag röstar på nr 4, Carina Kero.

nTn

Jag röstar på min fyran, är kanske lite partisk eftersom det är min syrra, men den var faktiskt dösnygg!:D

bella

5. Malin Johansson mjomalinjohansson.blogg.se :)



HELT KLART!!

Tova Linnea

8. Linnea Dalstrand

Jenny

Jag röstar på nr5. Malin Johansson :)

Linnéamaria

Jag röstar på nummer 4, på Carina Kero

Heja henne! :D

Ida

Nr. 10! Emina!

kw

röstar på carina Keror bild! nr.4!

sarah

10. Emina Jakobsson eminacreations.blogg.se

izabella

nummer 10 Emina!! :D Wohooo

Anonym

4. Carina Kero karatangentbord.blogg.se

Anonym

Nummer 10, herrejösses vad awsome bild! ;D

hanna b

9.

Elina

Nummer 10! BTW. jag tycker nummer 3 ser ut att komma från filmen Corpsbride.

sarah

Nummer 9!!! :)

Elin [ n e v n a r i e n ]

3an, tyckte den var så vacker och speciell. Inte bara någon perfekt avbildning :)

sofie

oj, detta va supersvårt, riktigt fina bilder men ja röstar på bidrag nr. 9

sofia'

jag röstar på 10an !

Eva

Lägger min röst på Nr 9. Maria Rönngren :)

tezzan

3. Rebecka Jonsson!!!

ellinor

nummer 9 ;)

MIka

9an!

Martina

Nummer 9!

Malin

Röstar såklart på 9!

Jenny

9 !

Sandra Marinoni

Jag röstar på nummer 9!

Josefine

9!



Ingen tvekan om saken.

JOSSE

DEN SISTA! DEN var syypersnygg !!



(däremot så tycker jag att ettan inte har ngt med temat att göra??)

nell

nr 10 :*

Nadine

heavier than heaven!

Johanna

Röstar på nummer 3 :)

Sabine

Röstar solklart på nr 8! Helt annat, riktigt ballt!

Maria

Jag röstar på nummer 8! Den är grymt snygg och dessutom en tanke bakom den...

Anonym

nummer 10(:

Bastardo

9! ingen tvekan

emelie

nr 10. :)

Katta

Nummer nio. heeeeelt fantastisk bild!

Anna

Jag röstar på nummer 10!

Elin

Måste välja nr. 9 Kurt Cobain!

Anonym

NUMMER 9!!!!!

Arzu

nmr 10 :)

Lina ;)

Röstar på nummer 9 :)

Anonym

10! fast alla var jätte fina!

Sandra Kling

9, utan att tveka! :)

Bea

10 var grymt snygg :)

~ Sandra.

nr.3 Rebecka Jonsson =)

fuck you i´m from småland

Ni är så himla duktiga!! WOW asså :P

louise

Lätt nr 9, bara för att jag älskar Kurt.

Anki

Emina <3 nr 10 :D

Musseblomman

Röstar på nummer 8 Anna Veronica. Eget och fantasifullt.

Johanna

Nummer 9.

Kurt Cobain <3

Musseblomman

Blev lite fel. nr 6 är Anna Veronica. Egen stil och fantasifullt.

Elin

Jag röstar på 10:an! :)

Carina

10! Emina hamnar min röst på.

Fast jag måste säga att alla var väldigt fina.

Annelie

Nummer tio helt klart!

Emelie Karlsson

Jag vill rösta på nr 5 Malin Johansson.

Anonym

nr 5 ! MJ<33

Niklas

Röstar på nummer 9, Maria Rönngren

Emma Magnusson

Jag röstar på nr. 10!

Alexandra Spång

Jag röstar på 9 =)

Kattis

9

Emma

NR 9!

vivien tran

Röstar på Johanna nummer 1 ! :D

Nina

Nr 10

Jennifer - Konstblogg

Nummer 9 :D

bell

10

Ellen

Helt sjukt fina bilder! Jag röstar på nr 10 :)

♥Beckis♥

nr 10!<3

Tobbe

nr 3

elin

Jag röstar på nummer 10.

Men jag förstår inte hur alla kan vara så otroligt duktiga på att rita. Det är verkligen något jag också önskar jag kunde göra!

Vicky

10

Erika

nummer 1 :D

Christina

Nummer 9 definitivt!

Mimmi

Jag röstar helt klart på bidrag nr 9. Supersnygg !!!

Lisa

Nummer 8 såklart!

mirell

6:an gillar den grymt mycket

nicho

gud va duktiga alla var! :o

måste nog säga Nr 4 :)

Juliet

Nr 9

Jessica

GUD VAD SVÅRT! Men min röst faller nog ändå på nr 6 :)

Sanna Jaska

Röstar helt klart på 10 : ) skitfin bild!

Natalie

Jag röstar på nummer 9. Maria Rönngren. Kurt Cobain har varit en stor insperationskälla i mitt liv, och är fortfarande det! :) Underbar bild av legenden!

Ahlix

Nr 10! Emina<3

lisa

nummer 10!

Siempe

6

annika

Nr 10! :D

Lina

nio! åhh älskar den

jennifer

9 lätt!

Kamalah - "M"

Men GUD så svårt............Vilka duktiga konstnärer och en STOR eloge till dig som osjälviskt väljer att visa deras konst och länka till dem!



Jag väljer efter MÅNGA om och med nr: 8



- Kärlek!

Julia

9!!!

alva

nummer 7!

Zandra

Jag röstar utan tvekan på NR 9. Maria Rönngren!

Pia

Jag röstar på nr 7

Milla

Jag röstar på nr 4! Carina är sååå grym! :)

Linnea

nr 10! Sjuuk fin!

Petra

Nummer 4 =))

Art by Lisa Lans

8. Linnea Dalstrand

maggis

1an. skön!

Iffen

Nummer 9, helt klart!

- Therese -

9 - heavier than heaven

josephine Svanberg

Jag röstar på nummer 10. :D

nathalie

nummer 1!

Hasse T

Carina Keros nr. 4

Daniel

Jag röstar på nr. 4

Linda

Väldigt, vääääldigt svårt, men nummer 8 får nog min röst :)

nate

emina nummer TIO! :)

Jossan

nr 5. Malin Johansson mjomalinjohansson.blogg.se



Heja Malin, du är helt otrolig. Puss & Kram

Therése

Jag röstar på nummer 10, Eminas fina bild!!

Daniel

Röstar på nummer 10, Eminas fina bild!

Emma

3an

carina

nr.3

Magdalena

Jag röstar på nummer 6

Elin

röstar på nr 6. Anna Veronica!

Felicia

Jag röstar på nr 9. Maria Rönngren! :)

Maggan

nr 3

moa

röstar på den med Michael Jackson! <3

Amanda

Jag röstar på nr 9, Maria Rönngren :}

Frida

10

Anonym

Jag röstar på nr 10 (tio) Emina J

ricc

Nr 5 får min röst.... tack för mig

alexandra

Nummer 8 - Linnea Dahlstrand!

Kicki

nr 9 såklart

Johannes

Jag röstar på nr.9

björn rönngren

jag röstar på nr 9 maria rönngren

Johanna

Herregud vad svårt! Alla är ju GRYMMA! Men måste jag välja en så får det blir 1. Johanna Jagendal !

itizmakeup

nummer 10!!! Eminas var helt klart den bästa bilden till den här tävlingen!!

Christina

Nummer 9 så klart

Leif Hallberg

Jag röstar på nummer 9 som den absolut bästa

Ulla Hallberg

Nr 9 är min favorit

fanny :)

9:AAAAN

Åsa Ekberg

Jag röstar på nummer 9!! Absolut bäst!

Sandra Mac

Nummer 9 helt klart! HEAVIER THAN HEAVEN Maria rönngren!

Natta Zelander

Röstar på nr 9 såklart! du e grym gumman!

Sami Mäkinen

Maria Rönngren. Nummer 9 är bäst!!

pernilla

8-an helt klart =)

sara

jag röstar på nummer 10!

Anonym

Helt klart Carinas, den var så fruktansvärt GRYMT BÄST! & alla andra var fina såklart:)

Anonym

Carina Kero:)

Amanda

nr 9!!

Lee

Väldigt väldigt svårt, alla är sjukt duktiga! :)

Men om jag ska välja en faller nog min röst på nummer 10!

Anetthe

Nr 10!

Tessan

Malin Johansson <333

camilla fors

hej Maria grattis

för dit bris

linnea

S E R I Ö S T !

skulle vilja välja alla! alla är typ apsnygga!!!



men jag röstar på bob dylan.

kerstin

3an

stig

3an

bernt

nr.3

Daisy

Jag röstar på 1:an!

Anna

Nr 2!!

Hannah

Nummer 9! HELT klart! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress