TECKNINGSTÄVLING!


Det är dags att ta fram pennorna igen och visa vad du går för! Jag tycker att alla som tycker att det är roligt att rita och teckna ska vara med och delta! :) I konstens värld (Enligt mig) finns inga rätt eller fel, det kan alltså se ut i princip hur som helst. Det är det som är så roligt med konst! Under min första teckningstävling som jag annordnade, gjorde jag många misstag i mitt presenterande utav tävlingen och dess upplägg. Nu hoppas jag på att det blir bättre den här gången och att informationen är tydlig! Annars, let me know! :)

Tema: Musik
Teknik: Valfritt! Blyerts, olja, akryl, dator, trä, kol, ketchup.. You name it.
Tävlingsinfo: Har du en blogg ska du skriva och berätta om denna teckningstävling och även länka tillbaka till min blogg. Skicka ditt bidrag till [email protected] tillsammans med din tolkning/tanke bakom verket. Glöm inte att ta med dina personliga uppgifter i mailet också så som namn, adress och gärna bloggadress. Jag kommer att välja ut 10 finalister, därefter är det upp till er läsare att rösta på vem som ska kamma hem första priset! Priset är ett presentkort på www.KANDEESHOP.se .
Skicka in ditt bidrag senast den
31 januari 1 februari. De 10 finalisterna publiceras den 1 februari 2 februari.

GOOD LUCK CHUCK!
Johanna - www.johannajagendal.se

Åh vad roligt! Nu ska jag se om jag kan knåpa ihop något.. I vilken storlek ska man skicka bilden i till dig sedan när den är klar? 700 px?



Kramar!

sofia

jag är verkligen avis på dig, du är så grymmt bra på att teckna :) tecknar du på vanliga papper eller har du sånna vita tavlor och målar på? kram :)

Neha

Åh roligt, synd bara att man inte är duktig nog

yonna

Najs! :D kanske lyckas skicka in i tid den här gången

Kc

Heej ^^,

Jag undrar bara vad du menar med ¨tillsammans med din tolkning/tanke bakom verket.¨

linnea.

Varför kallar du det teckningstävling om man får använda vilket material man vill. Man tecknar ju inte med färg t.ex, då målar man ju.

Malin

FAAAAAN VA ROOOLIIIIIIIIGT =D YEEEEEHAAAAAA =)

Wiwi

i´m game... mejl är skickat... :D

Latte Liten/Ellie

synd att du inte hinner teckna på uppdrag... Men jag kanske får använda mig av någon av dina verk från bloggen. Skulle vara en ära att ha någon av dina teckningar i headern (såg att elin gjort om sin) eller som profil-bild eller liknande. Men bara om det är okej med dig. Jag kommer själklart att tydligt visa att det är du som är konstnären ;)

Blir kul att se bidrag i din tävling senare!

kramis ellie

Sandra

WOHOO! :D SKITKUUL!

Jessica

Kommer finalisternas ålder stå med? Menar att det kanske finns en jätteduktig femtonåring men sedan en ännu duktigare 35 åring som haft mer träning osv. men att femtonåring kanske är duktigare än 35 åring om man tänker på åldern. Är bara lite nyfiken :)

kram

Linda

ÄNTLIGEN! :D är det ett bidrag per person som gäller eller får man skicka in flera? :)

Ellen

Åh vad trevligt! Får se om jag har tillräckligt inspiration (och tålamod) för att hinna rita något. (:

Brassa

svar Haha nemen gud vad häftigt jag som precis gjort klart en teckning med temat musik!:-O

Emmy

tror nog att jag ska göra ett fösök allt:))

Nora

ÅÅh, jag måste vara med! Jag ritar ju inte så super men. Det finss en teckning som jag är väldigt nöjd med. Kan man använda den och måla till en massa så det passar temat musik? Annars så tänker jag rita en ny.

Louise - PaperandPen

Vilken rolig tävling! Jag tänker absolut skicka in ett bidrag. Jag har skrivit om tävlingen i min blogg: http://paperandpen.blogg.se/2010/january/tavling-hos-kan-dee.html



ha det bra!

nathalie

hejhej!här är mitt inlägg om din tävling:



http://almond.blogg.se/2010/january/bffs.html#comment

Kc

Jaha tack så mycket ^^,<33

r o c k z

Hejhej!

Är valen av motiv fritt? Får man t.ex. rita ett porträtt på någon som håller på med musik? (kändis då såklart)

Kan Dee Drawings

Svar till Linnea:

Varför så jäkla petig?! Det är min tävling och jag bestämmer. Blir trött på att alltid någon ska gnälla när man försöker göra det läsarna vill ha.

Faan spelar roll då om det står teckningstävling eller Konsttävling???!!!

Konst är konst, Delta eller skit i det ok!



Trött Kan Dee

Kc

Heej Kan dee ^^,

Jag är med och deltar tävlingen ^^,

http://kassiie.blogg.se/2010/january/jag-ar-med-en-tecknings-tavling.html#comment

♥ BY FANNY

åh vad jag älskar din stil (:



Kram fanny ! <3

r o c k z

SV; Det är supermysigt där. Ett litet "familje-ställe", så där är inte precis något uteliv. Men vem orkar det efter en hel dags skidåkning?



Haha, det kan jag tänka mig! Själv har jag åkt skidor sen jag låg i mammas mage. Haha, höggravid på skidor, aj aj. Efter att jag ploppat ut fick jag dock först lära mig att stå, men sen har vi åkt skidor precis varje år. :)



Hatar också kyla, men när man åker skidor är kylan annorlunda. Då är det värt det.



Okej. Tack för svaret. :)

Då kommer mitt bidrag per mail om en liten stund.

Kram!

alva

najs :)

moa

http://moaornberg.blogg.se/2010/january/med-i-tavling.html#comment



har skickat ett mejl till dig, och länken ovanför går till där jag har skrivit om det på min blogg.

gud vad jag är peppad på att tävla!

Amanda

Vad hände med den andra tävlingen? Eller det kanske bara är jag som inte hittar det inlägget? =)

KAN DEE DRAWiNGS

Amanda: Jag tog bort den och kommer flytta fram den till våren ist :)

Idas teckningsblogg ♥

Hmm. Undrar om jag skulle delta! Så himla rolig tävlin g :)

Liselotte

Snygga, teckningar. :-)

nikolai

även fast du är as mkt bättre på mig att rita, ska jag fortfarande vara med. :)



Ska försöka fixa inlägget så fort som möjligt. :D

Latte Liten/Ellie

Skickar ett bidrag till mailen ;D

Sprattlan

hmm Musik... jo jag kan nog hinna sno ihop nått... X)

Lizelott

SV; oj :o tack så hemskt mycket! gud vad roligt att höra :D hihi!



du är grymt duktig!

nu funderar jag på att skicka in ett bidrag till tävligen när jag ändå ligger hemma och har försovit mig :p ! bara att börja skissa!



här är några av mina om du skulle vilja kika :)

men ta det med en nypa salt, bara fotade de jag hade framme, alla är inte seriösa:p

http://llizelott.blogg.se/2009/december/nagra-gamla-godingar.html#comment



PUSS!

Andrea

Har en liten fråga om tävlingen, kommer det vara tre vinnare som sist eller bara en? :)

lizelott

http://llizelott.blogg.se/2010/january/teckningen-till-kan-dees-tavling.html#comment



länkat till tävlingen :D

har mailat bilden men om de inte funkar så

här är en pyttelänk på teckningen, den är tecknad med blyerts :)

http://llizelott.blogg.se/2010/january/teckna.html#comment



kramis

Jennifer

Här är länk till min blogg där jag skrivit om tävlingen:

http://theeasyway.blogg.se/2010/january/tavling.html#comment

emina -konst & kreativitet-

Åh så roligt! Nu ska jag itne ta miste på datumet!!



31 jan 31 jan 31 jan

liin

Ska bli riktigt skoj att vara med i tävlingen.. här har jag länkat om din tävling!

www.lin-philosophy.blogspot.com

Nea

Nu har jag mailat mitt bidrag.

Och skrivit om tävlingen här: http://fuckingfake.blogg.se/2010/january/teckningstavling.html

Andrea

Jag har skrivit ett litet inlägg om tävlingen här: http://andreahansson.blogg.se/2010/january/kan-dee.html :)

Alida

hej!

jag tänkte att jag skulle vara med i din teckningstävling, men hur jag gör men när man skickar den till dig? kan man bara ta kort på teckningen eller ska man scanna i den? :)



/Alida



PetiteMami

kan man redigera lite med photoshop också?:)

Diman D

Jag är med! :D

Men jag glömde skriva min dress i mailet :O

Kan jag skriva det om jag kommer med?:)

Dilin

jag är med:)

Vicky

Nu har jag bidragit! Hoppas man vinner hihihih har aldrig tur med sånt där!!!! Undrar även om man får bidra mer än en gång?!

Lilly

undrar ba om man måste ha blogg för att vara med? :) och om man får ta bild på det man ritat och fixa till det på datan hähäh?

Art by Lisa Lans

Kul tävling! Ska skriva ett inlägg och länka nu. För man måste väl delta antar jag (:

johanna bådenfalk

nu ska vi se vad jag kan åstakomma...

riktigt rolig tävling måte jag säga!

Veronicas Ateljé

Nu är jag också in the game

Här är länken: http://veronicastavlor.blogspot.com/2010/01/teckningstavling-hos-kan-dee.html

(bilden är inte klar så den mailas så fort sista strecket är ditritat) :)

Amanda - Bloggen om Glaskonst

hurru sandra.. jag önskar lite att de var en konst-tävling och inte en teckningstävling för har ett glassmycke jag nästan skulle tävla med.. haha. hann inte rita ngt till denna tävling.. har fullt upp med livet. men är inte längre deprimerad de håller vi tummarna att de håller.. tror du håller med mig!

hoppas du mår bra sötnos.

Kram

Rebecka

Jag är gärna med också! Antar att det inte är försent att anmäla sig i alla fall? :)



Här har jag skrivit om tävlingen: http://unknown666.blogg.se/2010/january/teckningstavling.html#comment

Sanna

Okej, jag kanske är med ifall jag hinner! (; synd att man såg det så sent, haha.

Linnea.

Svar: Oj.. alltså jag skrev inte för att klaga eller vara petig.. jag bara undrade. det blir bara dubbla budskap så jag blev förvirrad. sorry om du tog det fel :O jag är med i tävlingen med en målning och har länkat. Men eftersom jag skickade in en målning så blev jag först förvirrad. sorry

johanna

oops, glömde länken till inlägget i förra kommentaren här är den http://johannaasliv.blogg.se/2010/january/teckningstavling.html

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress