BITCH WE GOT A PROBLEM


De flesta kan nog se att den här teckningen är rätt långt ifrån den typ av stil jag brukar göra. Men jag känner ett stort behov av att utvecklas och det här är en bra början tycker jag. Den är inte perfekt. Men det gör inget. Jag känner mig nöjd ändå. Det här är bara en början på ett nytt typ av skapande för min del. Och jag lär mig. Och jag vill lära mig mer. Jag vill skapa nånting som är ballt. Som gör att man får en wow känsla när man möter den. Kanske inte denna gång. Men jag ska dit en dag.

Sen slog det mig när jag scanna in den här att shit vad jag varit insnöad på att göra rutor runt allt jag ritar! Nog med det nu! Jag har blivit alldeles för fast vid att allt ska kunna passa på en t-shirt. Men vem säger att ett t-shirt motiv måste vara avlångt och liskom inramat? Nää nog måste jag släppa på det och släppa loss mer. Visst, jag måste fortfarande tänka, planera och mäta osv - för i slutändan måste det ju ändå passa som ett motiv på ett plagg. (Det är ju mitt jobb) Men jag behöver ju inte rita in allt i rutor haha, även om jag personligen tycker det är snyggt. Men allt behöver ju inte se så ut.

Misslyckades med akvarellen, men what the fuck. Det gör ju sin charm i sig. Allt ska inte behöva vara perfekt jämt. Det är DET som är det charmiga och intressanta. Sen så har jag haft problem med fläckar på den här också, ungefär på samma sätt som med Hardcore Lingerie. Men denna gång tror jag att det är det nya pappret jag provade. Detta är tecknat på ett helt blankt och "halt" papper.. Gillade INTE det.

Jag hade en tanke på att lägga in en massa text i den tomma rutan som har det röda krysset, men det blev alldeles för rörigt. Så jag lät bli. Den får va så här, och jag gillar den! Den är så annorlunda från allt annat jag brukar göra. Och den betyder nåt för mig. Det gör allt jag skapar men den här är lite speciell för den är väldigt personlig. Men vad den kan tänkas betyda för er och hur ni tolkar den får helt stå för er ♥
je

verkligen skitsnygg :)

linnea.

jag tycker inte att det är så himla stor skillnad från det du brukar göra? eller. du har väl ändrat lite på näsa och ansiktsformen kanske. Men i det stora hela är det fortfarande en tjej med stora läppar och samma allvarliga uttryck i ansiktet. Alltså ja menar inte att det är dåligt för det tycker jag absolut inte. Ta det som konstruktiv kritik. Det är väldigt ofta så att din teckningar innehåller ett ansikte på en tjej, rakt framifrån och med inte direkt något uttryck i ansiktet. Och sedan en text. Om du vill utvecklas, våga dra ut ordentligt från det du brukar göra. Inte bara ändra näsan lite eller så utan verkligen ordentligt. Teckna dina tjejer i en annan vinkel, kanske teckna upp en mall för hur tjejerna ser ut från alla vinklar: profil, snett bakifrån, snett nerifrån, snett uppifrån och allt du kan komma på. Och ibland kanske försöka ge lite mer uttryck i ansiktet.. kanske ett leende eller en grimars eller vad som hellst. Kanske komma på en en text eller något och frsöka gestalta det i ansiktsuttrycket utan att skriva ner texten på teckningen. eckningen kan t.ex. heta det du försöker gestalta i ansiktsuttrycket. Jag vet inte men jag hoppas jag ger dig en tankeställare och kanske du vågar ändra extremt nästa gång.. för det är då jag tror du kommer utvecklas. :)

linda - drawings, clothes, pictures

sv: ingen orsak! Gillade denna teckning skitmycket, tycker det blir asballt med rutorna! :D

+ kul att du gillade klippet, trots det bara var en sån "liten del" jag skuggade.. :) det hade varit kul & filma när jag ritar en hel teckning, men även om jag snabbspolade så skulle filmen bli flera timmar lång haha. HUGS

fannyisaksson'

Big YES from me! (A) hehe Vill tipsa om att trycken behöver inte ens vara placerade i mitten, dom kan gå lite hur som helst över plagget! =) testa olika! =) <3

Johanna - www.johannajagendal.se

Otroligt snygg teckning! Du är så himla GRYM!



Älskar alla detaljer!



Stor kram!

Johanna

JennyI

Den är riktigt snygg.

Sofia Stridsberg

Så sjukt häfig! Du är så satans duktig! :D

THERÉSE

yesyesyes! det här kommer vara ganska udda med tanke på motivets wonderfulness i helhet - men jag är helt fascinerad av hur du gjort den lilla tejpbiten! haha, antar att det är så som man säger: det är detaljerna som gör det ^^

Malin

Yes, I like it! =)

oroshjärta

Flott! Duktiga du!

Wiwi

WOW grymme ju!!!!!

Fanny

Sjukt snygg! :)

frida

Me thinks it's awesome! Precis som allt annat du gör! Det är så himla coolt att du verkligen har en tanke bakom allt du gör. &detaljerna i den här är magiska!



&ja, den påminner lite om den. Jag försökte få den att vara lite manga:aktig, vilket inte gick så bra :P Jag tar det i alla fall som en komplimang, med tanke på att Surface är fantastisk!



Det här är kanske way out of line, men det känns som någonting du eventuellt skulle kunna gilla. http://www.buenavistatattooclub.de/tattoos/realistic_trash_polka/0/

Konst-tatueringar, typ. Asballt :)

Emma

jättesnyggt!

Sofia

jättefint!

Lina

underbar. Skulle DEFINITIVT köpa den som linne eller tisha. SÅ fierce.

jennifer

Jätte fin:D

Emelie

underbart hur dina ideer bara ploppar upp i ditt huvud på det viset:D

VERONICA

Utrolig kul :D

Sandra

Vet inte riktigt vad du tycker, men jag hittade det här:

http://kristinpaulsson.devote.se/blogs/6307059/jag-teknar.htm#WriteComment



Jag tecknar ju själv en del och tycker det är helt ok att inspireras av andras teckningar och ibland även att försöka göra bilden identisk, just för att lära sig sättet att måla, men tycker att det är dumt att säga "titta vad jag tecknet" ungefär när bilden i princip är en kopia av din bild och inte ens säga att hon inspirerats av dig. Ska man måla av en bild eller inspireras så pass mycket att hela konceptet är detsamma, så tycker jag att man ska nämna inspirationskällan.



Det står ju i dina regler att du inte vill att bilderna ska kopieras, så därför tänkte jag uppmärksamma dig om att detta fanns.

carro

kan inte du göra den på en t-shirt eller ett linne skulle köpa den direkt, vill ha!!!!

elin.L!^^

wow! helt vansinnigt bra! :O

Paulina

Har skrivit ett inlägg om dig och den här bilden!



http://hannapaulina.se/2011/12/04/vilken-lordag-det-blev/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress