MINA 10 FAVORITER. RÖSTA!

Work in progress..

Jag vet ju att ni gillar att "följa med" när jag skapar nya verk, att ni gillar att ni får "vara en del" i själva processen. Det tycker jag också är roligt och jag tycker det är ännu roligare att ni tycker om att "vara med". Nu får ni alltså följa med på det här lilla projektet. Min nya teckning. Ni får följa med ända in bakom kulisserna, hjälpa mig att bestämma namn/text, se min skiss (ovan) på hur jag tänkt mig att det slutfärdiga resultatet förhoppningsvis kommer att bli och även likt ren nakenhet också se mina brister och svagheter i den skapande processen av ett nytt verk. Ni har nu fått vara delaktiga i en text som jag planerat att ha till höger om henne. Bakgrunden kommer att målas svart och texten ska alltså vara vit. Precis som jag gjort på min skiss. Problemet har bara varit att komma på en bra/passande text. Men jag tycker att ni varit helt enastående som kommit med så många förslag! Här är mina 10 favoriter.

VILKEN GILLAR DU MEST? RÖSTA PÅ DIN FAVORIT! Skriv bara numret på den text du vill rösta på.

1.
The mist is just disappearing and the sun about to rise. On a cliff, not far above the shore a vague silhouette is seen. Apparently not human, or animal it is. A machine, from the past or the future... Where this being came from? No one really knows. And who would care? Neither living or dead, the robot stands still on the cold barren hill/Dimman försvinner och solen är på väg att stiga. På en klippa, inte långt ovanför stranden, syns en svag silhuett. Tydligen inte människa eller ett djur är det. En maskin, från det förflutna eller framtiden... Vart kom den ifrån? Ingen vet riktigt. Och vem skulle bry sig? Varken levande eller död, står roboten fortfarande den kalla karga kullen. Jag gillar verkligen den här texten eftersom det känns mer som en berättelse som man själv får tolka.

2. You promised WORLDPEACE on this planet, I want my money back!
/Du lovade världsfred på den här planeten. Jag vill ha tillbaka mina pengar! Den sista meningen är både rolig och klockren. Den förklarar ju hela itatet. Att vi inte lyckades helt enkelt.

3. Perfect Alien/För mig så är den här både enkel och otroligt vacker. Jag tycker inte att vi människor är vackra någonstans (med undantag för vissa..) Men jag har verkligen en stark kärlek för så kallade "aliens" (om dom nu existerar) och i min värld så (existerar dom) och är verkligen fina både på insidan och utsidan. De är perfekta helt enkelt.

4. Like I'm indestructible/Som om jag är oförstörbar.

5.
Just a new product for humanity/Bara en ny produkt för mänskligheten.

6. I wasn't born like this/Jag föddes iinte såhär.

7. There is a hell, believe me i've seen it. There is a heaven let's keep it a secret/Det finns ett helvete, tro mig, jag har sett det. Det finns en himmel, låt oss hålla det hemligt. Den här är grym tycker jag och med lite "förklaring" så förstår man budskapet med den bättre och förmodligen så älskar man den ännu mer. Jorden är "hell", pga all skit som händer här. Rymden/nån annan planet där denna figur kommer ifrån är "heaven". Rymdbruden kommer hit och försöker fixa jorden men de går inget vidare. (Jag hade inte kunnat förklara det bättre själv Katrin!)

8. It's ironic how technology strikes right back at you/Det är ironiskt hur tekniken slår direkt tillbaka på dig. Säger väl kanske sig självt, tillsammans med teckningen?

9. Inhumanly beautiful/Omänskligt vacker. Ja för på nåt sätt så tycker jag ju inte att hon ser mänsklig ut, men hon är läskigt vacker. Så vad passar då inte bättre än just Omänskligt vacker?

10. Spacebabe
/Hur skön är inte den?

VILKEN GILLAR DU MEST? RÖSTA PÅ DIN FAVORIT! Skriv bara numret på den text du vill rösta på.
ajdina

1 såklart! :D

Fanny

Nummer 3 :)

Linda

jag röstar på 9an :)

Ella

Jag tycker att nr.2 är bäst :)

Kristina

Nummer 6!

1an var också bra ^^



Fick föresten mina linnen idag som jag beställt, SUPERsnygga, älskar dem! Och vilken snabb leverans, vad tog det - 24h max? Kanon! Kommer garanterat beställa igen!

Fabian

1 eller 10. Tycker väl inte att det var ett så bra urval. Men dom var sköna.

Lovisa

<<<2>>> var lätt bäst <3<3<3

sofkaa

nr 4

Frida

Nr 3! :)

Alva

7

TinaF

Namnet på teckningen kan vara Spacebabe - medan texten i teckningen kan vara nr 5 :)

tycker jag skulle sitta fint :)

amanda

5 ;)

linda - drawings, clothes, pictures

5!! :) men 2an var också superbra.

Sara

10.Spacebabe är ju jättecoolt jue.

Det passar in på utseendet på henne, hon påminner lite om gammla filmstjärnor typ Marilyn Monroe :)

Carolina

7an! :)

Jenny

2!

Alexandra

Jag tycker faktiskt inte att du ska ha någon text alls. Eller det beror ju visserligen på vad du kommer göra med motivet. Om du tänker använda det på kläder tycker jag att det inte borde vara text. Eller att du har både och, med och utan text. Av det man ser hittills är motivet hur fint som helst och passar säkert mycket bättre utan text.

Anonym

Spacebabe! Är bäst kort och skön. Passar as bra;)

Anonym

Men guu, flera var verkligen underbara!



Men jag måste säga 5:an eller 8an!

Jess

Hmm, tror jag gillar nr 3 eller 6 bäst :)

Linnea

2

Bea

1!



Om du inte visste...

Nummer 7 (There is a hell, believe me i've seen it. There is a heaven let's keep it a secret) är en titel för ett av Bring me the horizon's album.



Folk som vet vilka de är kommer nog se bilden mer annorlunda än andra.

När jag såg texten refererade jag direkt bilden till deras musik, är fint på något vis. Men det kan bli "missförstånd". (:

(Vill inte förstöra något, men tyckte att du behövde känna till det)

klara

1

Bea

Beskrivningen var dock suverän!

Sandra

1 eller 7! Har lite svårt för att bestämma mig för om jag tycker att 1 kanske är en lite för lång text? Den är väldigt vacker hur som helst, men det är 7 också. :)

Jessica

1 eller 5, jag ka inte välja :S

Jessica

2 eller 5!

Daniella

2 :)

Fanny

3

Jenny

2! :D

Charlene

Jag tycker: Just a new product for humanity

Dixie

2:an är ju helt klockren! =o)

Charlene

Nr 5 mena jag. Vlir lättare för dig att räkna då antar jag ;)

amalia

1 var tänkvärd, och skulle bli snyggt med en lite längre text!

Sofia

6!

Sannie

NR9 :)

Shannon

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1!



Berättelsen va djup o får en o bli mer intresserad utav bilden. Henne, hennes bakrund osv.



Resten av citaten va oxå bra, men tycker faktist att denna bild är för djup på något sett än o bara ha ett citat. Berättelsen kopplar samman bilden.

Katrin

7an!



och yes, det är från en låttext, ifall de inte är passande går de ju att ändra lite för det är ett bra budskap

Elin

jäklar vad svårt, många var ju riktigt gryma! men jag tror nog jag röstar på 7an :)

Tina

Nr 5, tycker jag :P.

Fick mitt Fuck off linne idag ifrån din slutförsäljning, är super nöjd :).

Paulina

8

annsoh

Vilken blogg är din favorit och vilka bloggar följer du :)?

vickan

7 :)

superfin blogg!

Bella

4 eller 10

Johanna

Nr 7

Emma

"There is a hell, believe me i've seen it. There is a heaven let's keep it a secret" kanske inte är det bästa att ha eftersom att bandet Bring me the horizon's ablum heter just detta. Lite roligare att ha något eget kanske :)

Tilda

10!

Alla gånger.

Nellie

Jag gillar 3:an bäst men 1:an också! :)

jess

10

penny

2an var ju min favorit direkt !! ;)

Jenny

2 eller 7, kan inte bestämma mig :)

Sanna

7AN:)

Bea

5 eller 8 tycker jag!

fi

jag tycker 6.an va bra =)

Lisa

1 är min favorit. Men jag gillar 3 också

Frida

1 eller 2 :)

Alice

1:an !

Vicky

1! :)

Ronya

Hejsan.

Var med i min tavlig som kommer ut snart!

kram fran Ronya!

Man vinner ett bra pris!!!

Emelie

Helt klart 2:an ;)



Kraam

Beatrice

Nr. 2 är så bra!!

johanna

Jag kom på en egen idé eller en passande mening till den :) ! "Sometimes I feel empty, but believe me it's just a small part of me.

Angelica

Tycker det hade sett bra ut med en text så 1an definitiv! :)

Dzeli

3

gabriella

Så fin blogg!

Händer i kväll? :)

Sofia

6an tycker jag!

Hedda

2 helt klart, passar hennes karaktär perfekt!

klara

HELT KLART 5!

Bella

2:an! :)

Andrea

2 absolut.

Sara

2

thessa

nummer 7 :)

Josefin

Hahaha röstar på min egen, nummer 8! :D

linnea

Du är sjukt duktig!

Anonym

1an är bäst!!

amanda

6!

Petra

Nr 4 :D

Josephine

7!

Vendela

1 var fin men nog så lång..

Så det blir-taadaa

!4!

Emelie

# 5 !

Joy

Alla är superfina men jag tycker att bilden i sig säger så pass mycket att det nog hade blivit bäst med ett kort ord/mening.Därför tänker jag rösta på mitt eget förslag (haha?) NUMMER NIO!



Tove

10

Lisa

2, den var ju bara så bäst!!!

Nadia

Nr 2 - helt klart.

Gdbdmd

9:an :)

Sophie ^^

2!

Sara

2an, åh älskar den!



tycker fortfarande att Mission Accomplished/Completed låter bra också :D

june

nummer 1 helt klart

Linnea Dofs

You promised WORLDPEACE on this planet, I want my money back!

mandy

7

sofieH

7, klockren! :D

...

2

kajsa

5 eller 8 !

Jasmine

Hej vill bara säga som några ovan även har nämnt.

Att jag inte tycker du ska ta 7an eftersom det faktiskt är direkt taget från bandet bring me the horizon's album.

Jag vet itne hur det fungerar en det känns lite riskabelt att ta en text som är precis likadan.

de har ju inte precis patent på texten men it still feels wrong.

Emma.N

1 och 6 var bäst!!

emma

2 var bäst :D

Isabelle

2 :)

ida

5 an! kolla in min blogg :)

linnea.

jag tycker 2: "You promised WORLDPEACE on this planet, I want my money back"



Haha tycker den passar så bra för när man tänker texten och kollar på bilden samtidigt så ser hon liksom jävligt besviken och arg ut! Fast på ett samlat och lite läskigt sätt.. som en alien haha. passar skitbra!

Anonym

Röstar på min egen, nummer 6 ;)

Anonym

7777

melle

haha 10 såklar, otroligt bra! :D

Kjell

Nr 1 är bäst

EMMI - modeblogg

Har just nu en tävling där du kan vinna ett smycke jag gjort;

Här kan ni läsa om hur ni gör: http://fashiontwisted.blogg.se/2011/february/vinn-ett-orhange-som-jag-gjort.html#comment

Hoppas du är med och lycka till!

xoxo Fashiontwisted

Cat

7

....

Nr 9!helt klockren!:D

J

Nummer 6!

Amanda Astor

2 !! :D

Tilda

Nummer 6 är ju klockren!

Julia

Helt klar nr 6! Enkelt och bra!

Jennifer

6!!!! :)

Fanny

Nr 2!!! =)

Frida

Ser att andra har röstat på sin egen så jag gör med det :) Nr 1!

Viveca

vad sägs om ingen text alls och istället låta bilden tala för sig själv?

Anonym

Jag röstar på både nr 1 och 9.

Om man får rösta på två..? :)

Linda

Nr 9 , extremt passade till din fina teckning!

Mio

1!! vacker text som passade jätte bra med bilden :)

Nikki

Igen, 6an! :D

annika

9!

Josefine

5. Just a new product for humanity!!

T

Hej! Jag måste bara säga att jag tyckte det var ett roligt sammantrfäfande att få syn på en teckning med musse pigganor samtidigt som jag precis blev klar! Du är nog den som lärde mig att våga skugga hårdare, vilket jag är enormt tacksam för eftersom det hjälpt mig att utveckla min egna stil. I övrigt tycker jag citat nr6 känns helt klockren på bilden!



Keep going!

frida

8

Anonym

8 såklart!

angelica; photo&FASHION ♥

oj, såg inte att du redan hade några namn :D



men jag tycker nummer 10 var skön :D<3

Josefine

Nr 5

Cornelia

2, 9 eller 10!

Johanna

Nr 2 är bäst och mest relevant!

Robin

3. Perfect alien. Jag hann dessvärre inte lämna in mitt bidrag igår. Men så här hade jag velat att det stod till den där bilden.



"I was created and born In to this world as neutral human being. But as time went by the sociatie demand perfection out of me.



I was slowly turning in to something else, something wicked and out of this world. I am the dark reflection of the world and everything around me. I am the darkseed of this world as you know It."



Tack för mig!

Anonym

5

kristina

7. helt otroligt fin

Emma

1an!

elina

Tycker 1ans text är bra, kan tolka den hur man vill..

Pontus

Nr 9 helt klart!!

Anonym

2

josssssii

10! enkelt och bra! :D

Kazandra M

10 tycker jag!

ro

6 eller 7 :)

paps

1 helt klart

Anonym

10!

A

NR 9!!!

F

1!!!!!!

Thilda

Nr 1 :)

maja.

oj vilken fin bild!



nr 9 tycker jag.

Emma

4 eller 6, men om jag måste välja någon av dem så 6 :)

Julia

5 eller 6 definitivt. Ta inte ettan, den har en massa grammatiska fel :P

Du är grym!

Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

6an helt klart! Så talande på många sätt. Vi föda unika och sedan ägnar vi resten av våra liv att forma oss själva efter samhällets mall.



Bilden är så tydlig i det budskapet, så som någon skrivit tidigare i en kommentar; människor är vackra i sina brister - den här "roboten" är nästan som ett skapat ideal - så perfekt att hon blir omänsklig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress