GOTT NYTT ÅR!
Medan de flesta andra nu firar nyår med champangeglasen laddade och fyllda inför 12 slaget, sitter jag själv totalt utmattad i min säng med en orolig Selma bredvid (jävla kuksmällare!!!) och en kreativ och inspirerad pojkvän vid ritbordet och tecknar på sin sista teckning för året. Jag har vart uppe sedan 6 i morse, for till Stockholm för att göra dreadsen som tog hela 6 timmar!
 
Jag har länge känt att jag inte velat göra något speciellt denna nyårsafton, helst bara vara hemma och göra absolut ingenting som vilken annan dag som helst. Sagt och gjort. Här är jag. Kanske också för att jag som sagt är totaaaalt utmattad. Att göra dreadsen kanske inte gjorde då ont som jag trodde att det skulle göra, men det var fysiskt påfrestande att bara sitta där. Jag har svårt att sitta still för länge och får nästan panik! Men jag klarade det och nu har jag mina druddlar.
 
Om jag ska vara ärlig så känner jag mig som ett freak! Jag tycker jag ser förjävlig ut och jag tycker dom blev lite för tjocka. De är dessutom helt stenhårda (okej inte stenhårda då men nästan) just nu så det går knappt att göra nånting med dem, det var ett under att jag fick upp dem där bak som på bilden. När jag släpper ut dreadsen så är det stora mellanrum mellan varje dread och de står rätt ut. Skitfult. Men jag gissar på att det ser mycket bättre ut om några månader, då de fått lägga sig till rätta och då de växt ut en bit från hårbotten.
 
Nåja, nu har jag iallafall gjort mina första dreads någonsin och jag tror att jag kan både vänja mig att ha dom samt lära mig att älska dom. Om inte annat så är det ju underbart att inte 'behöva ta hand om håret som ett vanligt hår' nu.
 
GOTT NYTT PÅ ER MINA FINA ♥
Linnea

Ser jättefint ut! :) Gjorde du förlängning också, eller är det bara ditt hår?

Julia

Åhh vad härligt! Vart super fint ju :D
Så gott nytt år på dig med :D

Emmas Artwork

Så förbannat snyggt! Du och dreadsen vänjer er nog snart ska du se! :D Gott nytt år! :) Kram!

linda - art, life, music, movies

ser grymt snyggt ut! Blev lite sugen själv haha, gott nytt år ännu en gång! kramar

Emmy

Åh, vad nice det ser ut! Blir lite sugen på att göra dreads nu men jag får hålla mig. ;)

Malin

Wow! Det blev sjuukt snyggt. Funderar själv på att skaffa dreads snart. Vad kostade det att göra dom? Och har dom använt sig av extensions eller är allt ditt egna hår?

Fridens liljor!

Emma

Dreadsen brukar bli mjukare och lättare att ''tämja'' efter ett tag!! Så håll ut!

amanda

Dom är alltid så ibörjan:)

Ninni

Gud vad fint! Du passar säkert i det!! :D

CJ

Snyggt Sandra! Kram och hoppas att du får en fin start på 2013. :)

sabine

Fantastiskt fint! Gott nytt år!!

DIMAN DILIR

gott nytt år!:D

ser fint ut tycker jag :D

Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Stackars Selma! Min hund Charlie har legat under mina föräldrars säng i flera dagar nu och skakat. Igår fick pappa dra ut honom för att rasta honom och han kröp längs med marken hela vägen. Raketer är skit för djuren:(

Liie

Hoppas de går till sig, men måste säga att det ser i alla fall riktigt bra ut på bilden :) Gott nytt år!

Ronja

Gud så fint! ser ut att passa dig perfekt! brukar inte kommentera här men måste bara säga att jag älskar din konst. Du är så himla duktig!

Annica

Nästan alla dreads ser väldigt onaturliga och konstiga ut i början! Det är ju lite synd för man får ju lite panik över det för man ser alla andra dreadsbärare som haft sina i flera månader/år och deras därför är skitsnygga! Håll ut!:)
Gott nytt år!

filippa

snyggt!!

Sofiie

De är alltid stela, jobbiga och kliiga i början. Det går över om någon månad. Lite suddig och dann bild men de ser ut att ha blivit jättebra ju! :D

louise

Jag hade dreads förut och dom första dagarna så stod dom åt alla håll. Men efter ett tag så lägger de sig. :)

Alexandra

Kan du inte lägga upp ett foto där du har det nedsläppt?

erika

På bilden ser det riktigt fint ut i alla fall! :)
Gott nytt år! :)

L

http://www.youtube.com/watch?v=x6-jX2JM1XI
Seriöst det blir så i början för alla, dom lägger sig efter ett tag. (Kolla videon)
Jag gillar dig och din blogg, men du blir då aldrig nöjd.

jawna

Tycker det är absolut snyggast när man har dreads uppsatt som du har på bilden :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress