JAG MÅR INNERST INNE VÄLDIGT DÅLIGT

Instagram Photos - KANDEESHOP

Alltså jag måste bara få berätta för er varför jag inte bloggar så mycket just nu. Så att ni får en chans att förstå. Mitt liv är upp och ner. Jag mår innerst inne väldigt dåligt av att se min familj må dåligt. Det hänger ett stort, mörkt och åskigt moln över oss och jag tillsammans med familjen har många problem just nu som vi försöker lösa. Många tragiska saker har hänt och det är inga saker som man rycker på axlarna åt utan något som kommer att ta otroligt lång tid för oss alla att bearbeta. Jag försöker vara den som ser till att finnas där för alla men till slut blir det bara för mycket att hantera även för mig. Man går där med en mask som ska utstråla styrka, man ska visa sig stark och förnuftig. Men även den starkaste är svag.

Jag vill att ni ska veta att på grund av allt som händer i mitt liv just nu, så är jag förbaskat virrig och vimsig i kolan. Jag glömmer lätt saker och jag kan inte tänka riktigt klart. Jag har så mycket i huvudet att jag ibland glömmer vilken dag det är. Jag kan glömma vad jag håller på med för stunden. Jag försöker få allt att gå ihop hela tiden, jag försöker hålla lugnet och båda fötterna på jorden. Men det är tufft nu.

Samtidigt har jag en underbar liten valp på 10 veckor att ta hand om, det är ett stort ansvar och att jag är helt slut är ett faktum. Det tar mycket energi ifrån mig, men det ger också mycket energi tillbaka. Om inte ännu mer. Jag vill inte få det att låta som att allt är negativt. Selma är det bästa som har hänt mig och hon sprider så mycket kärlek. Jag älskar henne.

Men det känns lite som att allt händer samtidigt nu. Den ena 'olyckan' efter den andra (Om man bortser från att Selma kommit till familjen och att min syster och hennes son flyttat hem till Sverige igen). I dag var jag med om en mindre bilolycka. Vi är alla okej, men bilarna fick sig några repor som jag nu kommer att få stå för. Liksom YES. Precis vad jag behöver nu. OCKSÅ. Jag har uppenbarligen alldeles för mycket i huvudet för att ens köra bil. Däremot är jag otroligt tacksam att inte värre skador skedde. Bilar finns det gott om, men det gör det inte utav oss.

Bara så att ni vet lite. Puss på er
Julia

Ojdå, hoppas du blir bättre! men jag har ett tips åt dig, du kan ju lägga upp outfitsen som tidsinställda varje dag!

Natalie M

Skickar styrke kramar!

Nathalie B

Åh snälla Sandra, bry dig inte om att uppdatera bloggen då! Ditt privatliv och hur du mår går självklart först, och alla har vi upp och nedgångar i livet. Se till att försöka bearbeta de här sakerna som tynger dig på något vis, eller åtminstone gör något så att du själv mår bra. Jag vet inte hur men..



Du kanske behöver ta en liten paus? Bara vila, dra på spa, åka någonstans och ha det trevligt och kul med familjen, resa? Tråkigt att höra att du inte mår bra, önskar ju självklart att du ska må så bra som det bara går! "Krya" på dig och hoppas att du mår bättre snart, och att det känns som att det vänder, att allt det börjar gå bra liksom. För det måste ju finnas både bra och dåligt i livet, men ibland kan det bli lite för mycket av det dåliga känner jag med... Men det måste vända för dig snart! Kram.

Marcela

Hoppas att saker och ting löser sig för dig och familjen. Och att ni får lite fler ljusglimtar i livet nu när allt känns tungt.

mimi

men shit, är du okej? låter som det ena bara avlöser det andra :/ men du verkar vara en så himla stark person, är så imponerad av dig o allt du tar dig an o lyckas med. you'll make it through, i'm sure! take care, kramkram

Hanna

Vilken söt liten vovve! :D

Ser jag fel eller är det en lagotto romagnolo? :)

louise

HOLY SHIT! :O

Glad att höra att du är okej, när jag läste rubriken "jag mår innerst inne väldigt dåligt", det första jag tänkte var allergin & hoppades att det inte var det! :(

Julia

kämpa på !

✝ Sometime ✝

Hoppas allt löser sig och att du mår bättre snart!

Kram

Maria

Hoppas det blir bättre snart! P.S. Så söt er valp är :)

Petrah

massa styrkekramar till dig! <3 vad som än hänt kommer gå över såsmåningom. Snart vänder allt ska du se. massa kram

Ida Vikström

Skickar dig en stor styrkekram! Jag har också gått igenom en massa jobbiga saker nyligen så jag vet hur jobbigt det är att varje dag behöva kämpa sig upp till ytan. Tillåt dig att varva ned och ta hand om dig själv.



Hoppas att du snart mår bättre. Stor kram // Ida

catarina

det är inte lätt det där, när man förväntas vara på topp hela tiden. fast egentligen är det nog vi själva som 'bygger upp' den förväntan, för egentligen är det ingen som kan kräva av någon att må helt hundra jämt, för det är ingen människa som gör. ta allt i din takt för tusan, låt bloggen vila om det är vad som krävs. det viktigaste i ditt liv är du <3

maja

Jag tror inte att det är någon som egentligen mår bra. Tyvärr tror jag att det är så :/

Annster

Hoppas att det löser sig!

Stor kram!!

CJ

Stor kram till dig fina Sandra!

Amanda

Hoppas det blir bättre :|

erika

Hoppas det blir bättre för dig och din familj snart! Du är stark! Du kan klara det här. En dag är allting bättre och då njuter du av livet igen!

Lovisa

Stackars dig! Jag hoppas allt blir bättre :( <3 men jag tror du klarar det, du är en sådan stark individ och omtänksam att jag tror att du kommer kämpa dig igenom det och sedan kan det bara bli bättre. :)

(dåligt försök till pepp, men det är väl tanken som räknas?) Kram!

Anna Pettersson

åh stackare, ta den tid du behöver för att må bra, ta det lungt och tänk på allt gott som väntar i framtiden :)

kämpa på!

Klara

Be strong! I slutändan kommer du stå där och vara så mycket starkare för jag lovar att du kommer klara dig ur det här! Du är en enormt stor förebild för mig inte bara för att du tecknar utan också för att du är en sådan otroligt varmhjärtad och fantastisk människa. Selma skulle aldrig kunna ha hittat en bättre matte!



Kram!

Kim

Det kommer bli bättre och hoppas det blir det snart!

Hanna

Du är en stark tjej verkar det som!



Och om det piggar upp dig lite, skrev Kenza om ditt linne "Don't go with the flow" idag!

THE ULTIMATE JOKER

Styrkekramar till dig och hela familjen!!



Hoppas ni tar er igenom den tunga perioden snart <3

we will never walk alone

Det låter sannerligen som det du går igenom är jobbigt. Man blir ju lite nyfiken på vad det är som har hänt, men förstår att du inte vill berätta, så kan bara skicka massa styrkekramar och hoppas att det snart vänder.

Becka [fotoblogg]

Wow vilka fina bilder! Älskar himmelbilden! :D

Moa

Fina du. Blogga när du känner för. Vi är kvar! <3

Melanie

det är jobbigt att det händer mycket, trust me i know men du ta din tid och bearbeta så blir det bättre. I mitt korta liv har det ändå hänt mycket så jag vet, ibland är det bara bra och vara lite "självisk" och ta för sig för ibland har man kanske inte tagit något alls. Vet inte om du fattar vad jag menar men ta din tid.

Carina

Ta hand om dig, vad det än är så behöver du samla kraft för att orka. Välj bort bloggen och fokusera på det du är i just nu. I en familj blir det ofta så att någon tar på sig rollen som den starka, och den rollen är omänskligt tung att bära. Kräv inte det av dig själv. Hämta kraft ur de kraftkällor du har, det kommer ljusare tider!



Många kramar

sofia - fotoblogg

vad fina bilder!

Karin

Hej! Något vänligt datasnille därute som hade kunnat hjälpa mig med en grej? Kika in på http://kingemarson.blogspot.se/



TACK på förhand!

jenny

Hoppas att det vänder för dig och din familj snart. Skönt att ingen skadades i bilolyckan. Alltid skönt att ha djur runt sig när saker i ens liv vänds upp och ner.

Maja

Känner med dig, och hoppas verkligen att allt ska bli bättre! Du är så stark, men det är okej att få vara liten och släppa på allt ibland också. Det är tungt att bära allt på sina egna axlar. Massa kramar till dig!

masshe

shoff det ser ut som om du bearbetar mycket just nu, ta din tid sandra, du äger!! <3:D

annsofie

:( <3

Elin

Ta en paus, vi finns kvar här när du kommer tillbaka! Hälsan och familjen går före allt annat!

Linda

STOR kram till dig! Hoppas allt snart blir bättre.

becca

Fina du. Just nu låter det som om du bara ska ta lite tid för dig själv med dina närmsta och liksom koppla bort allt det andra för ett tag. En paus, liksom. Vad vet jag, det kanske inte fungerar så? Men det låter som sagt som det rätta att göra och jag tror att alla läsare - precis som jag - kommer ha förstående för det. Utan dig och din konst så skulle ju ingenting av detta finnas, så du förtjänar mycket väl att ta det lite lugnt på den här fronten.



Ta hand om dig och jag hoppas innerligt att allting löser dig för er. Glad över att du har Selma, djur har förmågan att på något sätt göra tillvaron lite tryggare.

Tusen kramar!

/Trogen läsare & fan

Dessi :D

Vilken söting till valp, det måste ju vara en lagotto? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress