HÅR, KORVSTROGANOFF OCH MÖTE
Hår, korvstroganoff och möte - En konstig blandning?
 
Har fått en del frågor om hur det går med mina dreads som jag gjorde själv hemma. Det gick inte ens två dagar innan jag tog bort dom. Vad är det för fel på mig? Men äsch, det är bara att inse att jag aldrig kommer att trivas i dreads hur mycket jag än älskar dreads. Jag har för lite hår, det blir inte bra. Punkt. Så nu mera ser det väl ut någonting så här. Nu lovar jag att inte skriva mer om hår, måste va skitråkigt.
 
Dags för middag! Idag har jag gjort korvstroganoff med ris med en mumsig sallad till. Sen blir det någon bra film med mina älsklingar i soffan.
 
Just ja! Glömde nästan bort! Vi var ju på andra sidan Sverige i går på möte för Kan Dee Shop och det gick jättebra. Allt har låtit toppen och inom snar framtid kommer Kan Dee Shop att bli 100ggr bättre med ett större och bredare utbud och med storlekar som aldrig behöver bli slutsålda :)
Anonym

Hur går det med tävlingen egentligen? Har gjort ett kollage men du verkar aldrig dra vinnare till bloggen. Såg även att massa kommenterat att dem är nyfikna :/ sen den andra tävlingen när man skulle dela bild med :/

Svar: Kollage tävlingen pågick på min Instagram sida @kandeeshop, tipsade bara om den här på bloggen. Alla vinnarna är dragna och publicerade på Instagram :)
Kan Dee - Artist & Designer

lovisa

Hej! Hur fick du ut dina dreads? var det svårt, tog det länge och slet det mycket på håret?

Jag har annvänt mig av syntetdreads, är sugen på att göra riktiga men vill också ha dom tunna osv, men är lite rädd att det inte blir bra nämligen, haha!

Svar: Första gången jag hade dreads gjorde jag dem på Salong Safari i Sthlm med syntethår och virk-metoden. Det var det värsta jag varit med om, det blev inte alls snyggt och kändes verkligen onaturligt och plastigt. Dessa var även ett helvete att ta ut. Det tog ca 30 min att ta ut en dread SJÄLV, och tänk dig då när man inte ser ordentligt när man kommer till dem som sitter där bak. Det var ett helvete för mig som inte har något tålamod för fem öre. haha. Fick sedan hjälp av min systers pojkvän att ta ut resten. Vi satt i 4 dagar och tog ut dem, han använde en grillpinne och nysta ut dem.. Det gjorde ont, tog tid och var hemskt! När alla dreads var ute hade jag hälften så mycket hår kvar haha. Längden på mitt egna hår hade förkortats med säkert 1 decimeter och tunnats ut rejält. Några månader senare gjorde jag egna dreads hemma själv med twist & rip metoden. Gick betdyligt fortare och jag såg till att inte twista dem så hårt UTIFALL att jag skulel vilja ta ut dom sen hahaha. Så det var väldigt lösa och gick hur lätt som helst att ta ut. Tog ut dem alla på typ en timme. Använde bara fingrana och en hårborste, pillade lite och så var de ute. Dessa dreads skulle aldrig hållt i längden iallafall, de var inte noggrant gjorda och väldigt lösa som sagt. Men jag skulle ändå rekomendera att göra dreadsen hemma med twist & rip metoden. Googla massor, det gjorde jag. Kanske ta hjälp av någon som gör dreads, alltså nån privatperson. Blir betydligt billigast så :) Lycka till. Dreads är det finaste som finns, tyvärr passar det inte mig. Kram
Kan Dee - Artist & Designer

Karin

Jag har en kompis som gjorde dreads som var ganska tjocka och som satt väldigt hårt mot hårbotten först(hon hade även lagt till 40-50 cm löshår), men nu efter några veckor har de gått ihop sig(blivit smala) och gått en bit från hårbotten, så nu är det svinsnyggt! Tror man måste ge dreads några veckor att fixa till sig...

Annster

Ditt hår är jättefint som det redan är :)

sandra

Det är roligt när du skriver om hår!

Hamdi '

Det låter suveränt :)

aliengirl- life with autism and art

Har kollat hur en tjej sätter i sina dreads hemma! Värkar vara bättre att sätta i dom hemma. :)

Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Jag tycker om när du skriver om ditt hår:)
Kommer du börja sälja större storlekar?

B. L

Jag träffade en person på internet - som var ett utav dina största fans. Hon målade fantastiskt, och nu är hon borta.
Jag vet inte, jag hade hoppats på att du skulle kunna tänka på henne i någon minut. För allt hon var värd.

Hon hade en blogg.
http://dyingtobereborn.blogg.se/

Melinda hälsar säkert ifrån himmelen.

Svar: Men herregud vad säger du? Hur vet du detta? Kan du berätta mer? Usch kändes verkligen obehagligt och sorgligt att få den här kommentaren :(
Kan Dee - Artist & Designer

B. L

Jag vet! Det är hemskt. Hon inspirerades verkligen utav dig. Du borde vara väldigt stolt. Det hade jag varit.

Rosanna K

Okej, allting började med att jag letade runt lite på facebook, när jag plötsligt såg en kommentar kring änglar. Jag hade ofta suttit och hoppats på att hennes blogg skulle uppdaterats. Plötsligt var hennes facebook fylld med "vila i frid"-kommentarer. Jag fick aldrig reda på hur hon gjorde det, men hon lyckades somehow. Hon hade pratat om det länge och vi var i samma stadie, men jag trodde aldrig att hon vågade lämna mig.
Så fort jag besöker kandees tänker jag på henne.

Svar: Usch, detta är så hemskt. Vet inte vad jag ska säga. Det är så tragiskt. Må hon vila i frid. Tack för att du skrev till mig. Kramar
Kan Dee - Artist & Designer

Melinda

uh, hittade det här på ebay... säljs av ett företag i england. :(
http://www.ebay.com/itm/Deep-V-Neck-Inverted-Cross-Dripping-Gothic-Indie-Crucifix-Fashion-T-Shirt-Top-/171046821732?pt=UK_Men_s_T_Shirts&var=&hash=item27d32f5f64

nu såg jag försig inte om det var exakt som ditt kors, för det verkade inte finnas just nu på din webshop :o

Isabelle

Hade förresten tänkt beställa fuck off-tröjan men den fanns inte i min storlek. Kommer det in fler? :)

Nathalie

Varför prövade du inte "fake" dreads första gången? De finns metod där man flätar sitt riktiga hår och sedan tuperar löshår runt en fläta eller vad man säger och bildar de en dread, sen är de bara att klippa av den och vips du har ditt vanliga hår igen :) jag ska pröva den metoden i augusti och ska göra de på salong safari i Göteborg :)

Nicole

GRATTIS!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress