QUEENS AKVARELL
 
Testade akvarell på gamla "Queens" och den/hon passade väldigt bra i färg tycker jag. Det slutliga resultatet fick otroligt fin respons på Instagram men jag fattar verkligen inte varför. Visst är det kul helt underbart med färg, men min talang inom färg är inte alls utvecklad. Och så jäkla bra blev det inte tycker jag. Eller är jag bara så där överdrivet självkritisk igen? Eller är det ni, åskådare, som saknat färger?
 
Om sistnämnda, kan jag förstå. Jag saknar ibland just färg i mina konstverk. Men jag har aldrig riktigt fokuserat på att utvecklas i måleri. Blyerts har ju alltid varit min grej. Nu känner jag att jag vill prova på mer färg. Först blyerts, sen måla akvarell på det. Men det är jättesvårt med färger. Alltså. Det är svårt att veta hur man blandar för att få fram en viss nyans, vilken färgton ska akvarellen gå i, vilka färger förenar sig bra tillsammans, vilka penslar som är bra (har bara hobbypenslar i 3 olika storlekar från Panduro att tillgå i min storartade pensellåda här hemma, som dessutom lossar hår efter varje penseldrag), etc. Jag är ju helt ny inom akvarell! Men jag tycker att det är otroligt roligt och vill lära mig mer :)
Alma

Åh, superfint ju!! Älskar akvarell.

Sofia

Skiiitsnyggt, tycker absolut att du ska satsa på mer färg!

Emma

Öva. Öva på att blanda färg. Skriv ner hur du gör, dokumentera, studera och analysera. Gör en "färgkulörbok", låna böcker på bibliotek om färg.

När du väl målar, gå på känsla. Fokusera inte på rätt eller fel. Gör det som faller dig in, just då. Just i den stunden.

Ang. penslar. Jag köper mina billigt i storpack på rusta, fungerar utmärkt. (Blå skaft om du vill spana in det, 24-pack) Även på biltema, dock är det då långa penslar som kan vara lite otympliga när man målar med akvarell. (Mörkbruna skaft om du vill spana in dem 7-pack) Har även fyndat små, smala penslar på Gekås, Ullared. 8kr för 5st penslar som fungerar utmärkt! Tycker att penslar med borst av nylon funkar allra bäst. Har inte haft några som helst problem med att hår lossnar från dem. Däremot har jag haft problem med att färgen på skaften släpper, men jag brukar tejpa dem, de blir fult, men fungerar fantastiskt bra.

Förutom de måste jag tipsa om:
Ang. akvarellpapper så hittar jag A3 block på biltema, billigt som attan och riktigt bra kvalité. Helt onödigt att lägga massvis med pengar på saker som man kan hitta till vettigare priser.

Lycka till!

Alva

Det blev skitsnyggt! Prova dig fram, din kreativa hjärna kommer stimuleras av det :D

LINNEA

Denna blev ju helt otroligt vacker i färg!

Maria.L

Jag tycker att din akvarellteknik ser riktigt bra ut, älskar verkligen akvarell och tycker du ska satsa på att använda det mer! :D

maja

Du är en konstnärssjäl, du är jätteduktig!

Emelie

Fantastiskt!!

Churi Chan

really wonderful<3

Jennifer Nilsson

Sjukt vacker!!! :D

gabriella

Sjukt snyggt!

elise

Det fina med konst är att det är så fritt. Bara för att allt inte ser perfekt eller verkligt ut så betyder det inte att det inte är fantastiskt. Kanske du inte målar som en person som alltid använt akvarell. Men fortfarande otroligt fint och kreativt, det är det egna och unika inom konsten som man beundrar.

R

jag jobbar på panduro i v-ås så kom in så visar vi vilka penslar du ska använda! FÖr är det dom med blått skaft och gul borst du har eller är det akvarellpenslarna?

Charlotte Thif

Godaften.

jeg synes det er meget smukt og med mørke dybe farver, det givet et sensuelt udtryk. Flot:-)

Charlotte

Annster

Snyggt :)

Ivy

Saknat färgen, och det får det mer levande! :) Har mejlat dig om ifall du säljer prints, men ej fått svar. Gör du det ibland, eller? :)

Och denna blev fiiin! :)

Elaine - en hopplös fotograf

Hej! Jag hoppas att du vill och kan hjälpa mig. Jag ritar (designar), och precis som du vill jag trycka mina designs på plagg. Men hur fasen gör man? Måste man ha företag? Det är ju bara för eget privat bruk..

melinda emilia ♥

Det blev ju riktigt snyggt!

Anna

Bilden fick mer intensitet med akvarellfärgen och och färgerna förstärker bilden utan att göra den vräkig.

Och som min bildlärare säger; Konst handlar om att utforska och undersöka. Det är en process genom vilken man utvecklas och förbättras och det kan aldrig bli fel. Allt är konst.

Sandra

Heeej! Jag har sparat pengar för att kunna köpa ett linne från kandeeshop och när jag ska göra det ser jag att du gått i konkurs! :( Tråkigt! Du råkar inte ha kvar några linnen (wild spirit eller något annat tryck, inte text) som du kan sälja till mig och skicka

Svar: Maila mig :)
Art by Kan Dee

Lilla jag

Åh så vackert <3

Karin

Bilden kommer ut från pappret mycket mer när det är färg på den, och jag tycker nästan de bästa med det hela just är att det inte är perfekt. Underarbetet (alltså det som är ritat) är ju så fantastiskt snyggt gjort att det blir en fin kontrast med den lite "slarvigare" färgen. Fantastiskt fint!

Hannah

Idag stod jag med ett av dina linnen (ett senare doll tryck, likt den vackra tavla i akvarell i detta inlägg! Fortsätt med färg det ser fantastiskt ut!) i handen och funderade på att slänga det, är ute på en världsresa och eftersom linnet som för var vitt nu börjar bli lite grått så tänkte jag att dess tid var förbi. Jag menar jag kan ju alltid köpa ett nytt, så därför hamnade jag här och fick snabbt inse att Kan Dee Shop har gått i graven. På 3 röda fångade jag upp mitt linne ur slänga högen, satte på mig det och lovade mig själv att aldrig kasta det oavsett missfärgning. Vet du varför? För att du är en fantastisk konstnär och det är en ära att få bära eller äga något av dina verk. Efter att ha läst ditt inlägg om konkursen så måste jag säga att du inte bara är en inspiration, du är stark, modig och helt fantastisk och du kommer att överleva allt även om det är jävligt tufft och svårt ibland så kommer du att överleva. SÅ låt kreativiten flöda, testa alla galna ideer du tänkt men aldrig gjort för du klarar det! Jag kommer att glatt fortsätta följa dig och förhoppningsvis även stötta ekonomiskt så fort jag hittar en print som är till salu och som jag gillar, men med tanke på bilden ovan så tror jag det kommer bli ganska snart.

All kärlek och lycka till Sandra!

Spread the love, always.

Tessan - Kinda Just Me

Jag gillar den. Färgerna harmoniserar på ett fint sätt och passar bra för motivet. Svartvitt har sin charm, men lite färg skadar aldrig.

L

Hej! Har du hört talas om tävlingen Tagga Västerås?

I samarbete med Västerås stad arrangerar Designa Din Framtid en Instagramtävling. Tre lyckliga vinnare får två biljetter var till Cityfestivalen!

Tagga Västerås! är en tävling där du får chansen att tipsa om ditt favoritsställe i Västerås. Är det parkbänken med den perfekta-dingla-med-benen-höjden? Är det kanske en avskild del av skolgården? Eller eventuellt stadens i särklass bästa picknickställe? I en stad på mer än tusen kvadratkilometer finns det säkert ett ställe eller två som du vill tipsa om och garanterat ännu fler platser som du inte ens upptäckt än!

Ta en bild på ditt smultronställe och lägg upp den på Instagram med hashtaggen #taggavästerås.

taggavasteras.com

maria at inredningsvis

WOWWW du är verkligen talangfull :) sjukt fina foton härinne.

Om du vill se en vacker våning kan du kolla in min nya post :)

Ha en härlig dag

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress