HAR BLOGGEN KOMMIT TILL SITT SLUT?
Halloj där! Nu har det gått sådär länge sedan jag uppdaterade bloggen igen. Men den här gången står jag faktiskt i valet och kvalet i att antingen flytta bloggen till min hemsida/shop och deras "plattform" eller hur man nu ska säga.. eller att helt enkelt lägga ner bloggen helt. Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra.. Jag märker ju att jag inte har samma intresse för bloggen på samma sätt som förr. Det kommer nog aldrig bli bättre känns det som. Så frågan är.. Vad ska man göra? 🤔
 
Man har ju så många andra sociala kanaler idag, eller många och många kanske är att överdriva.. men instagram och facebook iallafall. Känns som att det räcker så för mig. Förstår ju att känslan kan bli mer personlig med en blogg för läsaren, men ja.. det går ju faktiskt att använda instagram och facebook på ett mer bloggigt sätt där med. Usch jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Shit, bloggen har ju ändå hängt med sen 2009, fattar ni hur länge det är?! Det är snart 10 år ju. Och över 17.000 följare har den lyckats skrapa ihop sig.
 
Men jag vet inte.. Känns det inte som att bloggtiden är förbi lite? (Läs lite) 😬
 
Vad har ni för tankar kring detta?
 
 
Här är en bild från när jag målade min senaste målning som heter "Lemonade".. Ni kan se mer av mitt måleri och min konst på:

Instagram: @sandranobreart
Facebook: sandranobreart

Hoppas ni mår toppen!

// Sandra
Anonym

Vad tråkigt om du väljer att göra så.... älskar din konst och följer dig både på instagram och facebook, men det är ju mer för aty följa din konst. Din blogg följer jag för att få följa dig och ditt liv i övrigt. Hade inte kunnat läsa om er flytt och känslor över ditten och datten på samma sätt i ett instagram/facebook som på bloggen. :)

Emelie

Sluta inte! Dina ord är guld värda <3

Anonym

Fortsätt skriv! Hade vart så kul om du återgick till att skriva bloggen som du gjorde i början. Med instruktioner och bilder på hur du gör dina målningar å vilket material du använder dig av!

Jag fortsätter gärna läsa om du fortsätter skriva!

X-Chel

Instämmer helt med ovanstående kommentarer och känner (för egen del) att konstbloggs-Sverige skulle vara fattigare utan ditt input, men det är du som bestämmer i slutändan! Lycka till, hur du än gör!

Carolina

Åh nej, du får inte lägga ner bloggen! Har följt dig sen starten och hade saknat den otroligt.

Andrea

Det skulle vara jättetråkigt!

Om du funderar på att lägga ner, för att responsen här blivit mindre, så är faktiskt risken att du kommer synas ännu mindre på sociala medier. Numera med alla nya algoritmer, så har man knappt nån kontroll över sina följare där. Jag hade en facebooksida t. ex där varje post fick ibland tusentals likes, sen hände något. Med de nya algoritmerna, så kommer 90% av dina följare aldrig se dina uppdateringar i sitt flöde(bara om du betalar Facebook).

Så jag skulle faktiskt fortsätta satsa på egna plattformen och locka besökare hit. Du har ju en lojal läsarskara redan, och det är värt så sjukt mycket <3

Du kanske kan fördjupa dig i nyhetsbrev? Facebook och Instagram kan dölja och blockera dina inlägg, men det är mycket svårare att blockera e-mail. Och de flesta har ju haft samma mailadress i 20+ år :) Så där kan du lätt bygga värsta communityt.

Hoppas du fortsätter, jag har läst sen 2010, och ramlar fortfarande in här lite då och då :)

ExklusivaMoi

Jag har varken instagram eller facebook! Jag har inte den tiden och orken att lägga energin till sociala media. Bloggen är den jag skaffade senast i sociala media och är också den sista jag kommer ha... Du ska ha de kanaler som du själv känner för och tycker om att hantera å vara på men jag kommer inte hänga med in i instagramet å facebook =)
Din konst kommer alltid fascinerat mig och framför allt din lång väg som jag har följt i många många år nu! Ha det super och ha ett GOTT NYTT ÅR, kramar!

Vera

Det är på grund av dig som jag började med teckning på en mer seriös nivå att jag har följt dig länge. Det hade varit väldigt tråkigt om bloggen dog ut men det är också väldigt tråkigt om bloggen blir något jobbigt för dig,
Kram

Vera

Det är på grund av dig som jag började med teckning på en mer seriös nivå att jag har följt dig länge. Det hade varit väldigt tråkigt om bloggen dog ut men det är också väldigt tråkigt om bloggen blir något jobbigt för dig,
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress