BILDBOMB
 
Jag lovade ju er lite bilder från häromkring där vi bor. Visst är det vackert? Alltså naturen är så jäkla häftigt alldeles vid kustlinjen i Portugal. Dessa bilder är tagna från Lourenço, Sao Rafael och Coelha. Här om dagen tog vi även en liten roadtripp upp till toppen av Monchique, en bergskedja i nordvästra Algarve som gränsar vackra Alentejo. Tyvärr fick jag inte med mig några bra bilder därifrån den här gången för vädret sög men det är inte första och sista gången vi besöker Monchique. Älskar Monchique. Utsikten är fängslande och naturen skiljer sig avsevärt från kusten i Algarve. När du kommer upp 902 meter till toppen som kallas Fóia, droppar temperaturen med 10 grader (!) och blåser gör det oftast där. Mycket. Nästa gång vi åker dit hoppas jag på att få bättre bilder!
mammatillmirakel.blogg.se

Vilka magiska bilder! Vill också åka dit en vacker dag. Kram

Svar: Åh tusen tack! Du måste besöka Portugal. Det är fantastiskt här :) Du kommer att älska det. Kramar
Sandra Nobre

Emma

Helt fantastisk!

Svar: Ja verkligen <3
Sandra Nobre

André

Hej Sandra!

Vad kul å höra att ni äntligen lever livet ni vill leva! Jag hade gärna haft mitt hem på lite varmare breddgrader och Algarvekusten verkar ju så himla vackert! Hoppas verkligen ni får vardagen med jobb och allt att gå ihop och att ni kommer att stormtrivas där nere i Portugal. Jag och min tjej har aldrig varit i Portugal och vi funderade på att resa till Algarvekusten i Juli i år, har du något tips? Vi är ute efter något pittoreskt ställe vid havet med mysiga restauranger, fina stränder och det lite genuina Portugal. Vi tittade på Albufeira men det kanske bara är en massa party i Juli? I alla fall så all lycka till er och hoppas ni får det superunderbart fint tillsammans i Portugal! / André

Svar: Haloj! Kul att ni funderar på att resa till Algarvekusten! Ni kommer inte att bli besvikna sålänge ni besöker guldkornern här. Tänk på att juli är extremt varmt och otroligt mycket turister då det är högsäsong här. Jag hade hellre åkt tidig vår eller sen höst, men jag är ju den som gärna undviker den värsta turistböljan. Vattnet är däremot som varmast juli augusti, så vill man bada mycket är det nog bäst att åka dessa månader, annars rätt kallt.. Vart ska man åka då? Det beror helt på vad man är ute efter, vill man partaja är Albufeira (Oura och Oura-strip) bäst, även gamla stan i Albufeira bjuder på mycket party. Gamla stan i Albufeira är rätt mysig och pittoresk även om den bjuder på en del party. Skulle jag rekomendera några ställen så skulle jag säga Galé, Salgados, Carvoeio, Lagos och Sagres. Alltså den Sydvästra delen om Albufeira. Undvik dock Armação de Pêra som jag tycker är den fulaste staden i hela Algarve. Vet du vad, jag funderar på om jag inte skriva ett specialinlägg om mina guldkorn här i Portugal inom en snar framtid. Jag får många frågor om Portugal och vart man ska åka och jag tycker det är så roligt! Tusen tack för din kommentar och dina fina ord! Hör gärna av dig om vilket ställe det blev sen! Vore kul att se vad det blev! Förresten ett tips är att hyra bil under några dagar och åk längs hela kusten och även upp till Monchique berget. Kram
Sandra Nobre

Mirano

Ser verkligen ut som ett litet paradis! ^^

Svar: Det ÄR ett paradis :) Jag har mina smultronställen. Kram
Sandra Nobre

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress